Sportolj, mozogj naponta!

IMG_0918.jpg

A relaxációs gyakorlatokat követően a gyerekekkel beszélgettünk arról, hogy milyen sportágakban tevékenykednek (Bozsik program, sakk), miért szeretik csinálni, hogyan érzik magukat benne és hogy milyen sikereket értek el. Közösen megfogalmazták a testedzés és a sport jótékony hatásait, és hogy mennyire fontos a testi és lelki fejlődésük során. Felsorolták kedvenc sportolóikat is, akiket példaképüknek tartanak. A megoldott keresztrejtvény is a sport fontosságára hívta fel a figyelmüket. A Sportágválasztó c. feladatot feladatlapon oldották meg és elmondták, hogy milyen új sportokban szeretnék kipróbálni magukat. (úszás, falmászás, vívás, baseball, korcsolyázás, tenisz). Az Én és a mozgás c. játékból kiderült számomra, hogy a gyerekek közül a testnevelés órákon kívül kevesen sportolnak rendszeresen. Az okok között a helyi lehetőségek, a szülői példamutatás, áldozatvállalás hiánya, a lustaság szerepelt. A mezei nyúl és a sündisznó c. mese olvasását követően beszélgettünk a két állat konfliktusáról. Arról, hogy hogyan kellett volna a nyúlnak viselkednie, hogy ne járjon pórul, és hogy voltak-e már hasonló helyzetben valamelyik oldalon, és hogyan kezelték. Ezután az udvaron Nyúl- sün futóversenyt rendeztünk, amit nagyon élveztek. A terembe visszatérve párokban sportágakat választottak, majd a mozdulatok megidézésével a többieknek ki kellett találniuk. Nagy nevetéseket lehetett hallani, illetve mosolygós arcokat látni. Plakátot is készítettünk, mely minél több sportág kipróbálására hívja fel a figyelmet. Az óra végén meghallgattuk, elénekeltük, majd mozgással és tánccal is kísértük a Jól érzem magam c dalt. Az alkalmunkat meditációs gyakorlattal zártuk.

Képek