Spártafüred

Torony2.jpg

„Ami nem öl meg, az megerősít.” – mottó mentén diákjaimmal a megküzdési stratégiákra helyeztük a hangsúlyt ebben a hónapban. Azzal foglalkoztunk elsősorban, hogyan lehet úgy „életben maradni” immár hónapok óta, hogy közben azt is érezzék, fejlődtek általa, tanultak belőle, sikerült legyőzniük a körülményeket és önmagukat is, ugyanakkor hűek is maradtak önmagukhoz.
A távoktatás miatt ismét kontakt órán keresztül bontottuk ki a témát, mely órát alaposan előkészítettünk. Az óra egyik felében egy feladatsor mentén a gyerekek:
– idézeteket értelmeztek, megerősítve az életükből hozott konkrét példával,
– fotó mögé történetet alkottak,
– filmrészlet alapján tanulságot vontak le és fogalmaztak meg,
– stresszkezelési ötleteket és megküzdési stratégiákat osztottak meg egymással.
Nagyszerű volt hallani, hogy sokan a jó időbeosztást, a napok hasznos tevékenységgel való eltöltését (tanulás, munka, sport, aktív szabadidő stb.), a segítő környezetet (család, barátok) nevezték meg, ami erőt ad nekik – önmagukon kívül – a céljaik eléréséhez.
Mindezek mellett a megküzdési stratégiák gyakorlására kaptak konkrét feladatokat is: ebben volt három szabadon választható, illetve egy általam megszabott, amit a kontakt óráig kellett teljesíteni. A szabadon választottban kiemelt szempont volt, hogy olyan feladatot válasszanak, amiért erőfeszítéseket kell tenniük. Büszke vagyok rájuk, mert nagyon igyekeztek.
Az általam megadott feladat teljesítéséhez egy tornyot kellett építeni 1 adott kellékből, minden egyéb segítség nélkül, majd a torony valódiságát kisvideóval vagy fotóval dokumentálni. A diákok kreativitása határtalan: született ceruzákból, poharakból, konzervekből, dominóból, kártyából, DVD-kből, pénzérmékből, sőt, még cukorkából is alkotás. A fotóval prezentáltakból látható néhány a mellékelt képeken.
Az óra segített kicsit kilépni a monotonitásból, sokat beszélgettünk, újabb ismeretekkel lettem gazdagabb én magam is a tanítványaimról. Hálás vagyok értük!

Képek