Sólyomszemmel

Sólyomszemmel-4.jpg

Beszámoló az október havi feladatokról:
Október az optimizmus gyakorlásának hónapja. Az első foglalkozáson felelevenítettük a tavalyi tanévben tanultakat a témáról, tisztáztuk a fogalmakat. Az „OPTIMIZMUS” szó minden betűjéhez egy-egy újabb, pozitív jelentésű fogalmat társítottunk, amik a 3-4. osztályos korosztály számára még megfoghatóbbá teszi a szó megértését. Megbeszéltük, hogy az optimizmus gyakorlása sok közös vonást mutat a háláéval. Ezért elhatároztuk, hogy mostantól arra törekszünk majd, hogy meglássuk az életünkben adódó helyzetek és dolgok jó oldalát, az apró szépségeket, amikért hálásak lehetünk.

Megtanultuk, hogy az optimista emberek fizikailag, lelkileg is egészségesebbek, mint pesszimista társaik, tehát a mi célunk is a pozitív gondolkodás fenntartása lett (Nem félig üres, hanem félig tele a pohár!). Ennek érdekében folyamatosan hallgattuk Bagdi Bella CD-jét (Nem csak boldogságórákon, hanem más órák bemelegítő, hangulatébresztő részeiben, szünetekben is.), a tantermünk zengett a Pozitív gyerek vagyok, Ha boldog vagy, mutasd meg mindenkinek, Szeretem és elfogadom magam, Imádok élni és a többi kedves, vidám, motiváló daloktól.

Mindenki elkészítette a saját optimista szemüvegét, amit ha feltettünk, máris „rózsaszínben” kezdtük el látni a világot. Természetesen ez nem azt jelenteti, hogy átléptünk/átlépünk az akadályaink felett, de a siránkozás, az elkeseredés és feladás helyett a nehézségek megoldására kezdünk fókuszálni. Tudatosítottuk, hogy panaszkodás helyett nézzünk előre, keressük a dolgok jó oldalát, az akadályokat pedig kihívásként, megoldandó feladatként kezeljük. Hogy erre mindig emlékezzünk, örökké mosolygó, vidám arcokat, arcképeket is rajzoltunk, színeztünk rajz órán, akiknek a frizurája színes, lehullott őszi falevelekből készült el. Sokat nevettünk az alkotások torzonborz hajzatán, ami megadta a kellemes alaphangulatot számunkra.

Megismertük „A szomorú királykisasszony” történetét is. A gyerekek csoportmunkában keresték a főszereplő bánatának lehetséges okait, majd pedig közösen találtuk ki a lehetséges módszereket a megvigasztalására. Megbeszéltük, hogy mindig mindenre van megoldás, ha nem a negatívumokra, hanem az előre mutató lépésekre figyelünk.

A hónap során rengeteg vidám, csapatépítő játékot játszottunk (Tükörkép, Székfoglaló, Önismereti kártya, A kör közepén állok, Ki nevet a végén? …stb.), nyelvtörőkkel nevettettük egymást, de pihentető, relaxációs gyakorlatokat (Napimádás, Energiacsillag, Égig érő fa vagyok) is végeztünk. Gyorsan észrevették a tanulók: ha jó a kedvünk, kellemes a hangulatunk, máris pozitívabban gondolkodunk, így optimistábban élhetünk.

A hónap feladataként a „Sólyomszemmel” című feladatot készítettük el. Mindenki falevél sablonra rajzolta le, hogy mit lát/látna szívesen az iskola épületének tetejéről, a magasból. Közösen nyírtuk ki kartonból a felhőket, színeztük a repülő sólymokat és rajzoltuk az őszi falevelekre az általunk látottakat. Álmok, vágyak is megjelentek a rajzokon, hiszen minden, ami a világon létre jön/jöhet, mindig egy gondolattal, egy elképzeléssel kezdődik. A megvalósítás kulcsa pedig a mi kezünkben van, csak egy a dolgunk: optimistán gondolkodva, a nehézségeket leküzdve tenni kell érte!

Képek