Sólyomszemmel

- Csoport neve: Mehecske15
- CSOKVAOMÁNY ÓVODA ÉS KONYHA
- Kategória: Óvodások
- Téma: Az optimizmus gyakorlása
- (89 megtekintés)
Beszámoló a Boldogságóra foglalkozásról
2020. október
A foglalkozás témája: Az optimizmus gyakorlása
A foglalkozás bevezetését egy játékkal kezdtem: Becsukott szemmel egyenként minden gyerek húzott egy vidám, vagy egy szomorú emotikont. Az szerint, ki mit húzott, be kellett mutatni, milyen az arcuk, ha vidámak, vagy szomorúak. Mindenkitől megkérdeztem, hogy mikor szokott ilyen lenni az arcuk.
Aztán rendeztünk egy közös nagy nevetést – mindenkinek egy vidám dologra kellett gondolnia.
A téma feldolgozása:
A Tódi Törpe varázsszemüvege című mesét meséltem el, törpe és süni báb segítségével, és természetesen egy papírból készült „varázsszemüveggel”.
A kézikönyvben ajánlott kérdések segítségével beszélgetést kezdeményeztem, majd megkérdeztem a gyerekeket, hogy ők is felpróbálnák-e a varázsszemüveget. Természetesen mindenki igent mondott, úgyhogy kiosztottam a szemüvegeket. Közben elmondtam, hogy ezt a varázsszemüveget optimista szemüvegnek hívják, és akik viselik, optimista emberek. Az optimista emberek mindenben meglátják a szépet és a jót, bíznak magukban és másokban is.
Aztán megszemléltük egymást, a csoportszobát, a környezetünket, és mindenki elmondhatta mit látott.
A foglalkozás lezárása:
Elővettem egy általam készített sólymot, és elmondtam, hogy a sólyom olyan éles szemű madár, hogy nagyon magasból is meglátja a fűben mozgó élelmet. Ti, ha kis sólymokká változnátok, akkor mit látnátok meg a magasból? Próbáljuk ki, de előbb készítsétek el a ti sólymotokat. Ragasszátok fel a szemét!
Amikor mindenki elkészült, körbe-körbe, repültek a csoportszobában a kis sólymok, és a magasból figyelték, milyen jó dolgot vesznek észre.
Csokvaomány, 2020. október 26.
Tuza Gáborné
óvodapedagógus