Sólyomszemmel

sólyomsz..jpg

Iskolánk abban a szerencsés helyzetben van, óratervi óraként heti 1 óra Boldogságóra áll rendelkezésünkre, ezáltal a hónap témájának feldolgozásához több idővel gazdálkodhatunk.
A gyerekekkel az óra elején tisztáztuk a fogalmak (optimizmus, pesszimizmus) jelentését, majd kértem, hogy fejezzék ki arcjátékukkal pillanatnyi lelkiállapotukat. Az Egyperces interjú játék során felidéztek olyan eseményt a mindennapjaikból, amitől nagyon féltek, de kiderült, hogy aggodalmuk felesleges volt. Az elhangzott Mindig van megoldás! mondat is ezt sugallta. A Nevetésverseny nagyon jól sikerült, mindenki feloldódott. A Nevető levelek c. játék során a gyerekek szépen felidézték, hogy kik és mivel nevettették meg őket. Az Őrizz meg! c. feladatnál az érvelés a kihúzott tárgyak fontosságáról nehezen ment, ugyanis kevésbé tudtak meggyőzőek lenni. A válaszható feladatok közül a Sólyomszemmel c. mellett döntöttünk, és plakát formájában összegyűjtöttük, hogy mi mindent látna a madarunk, ha ránk pillantana.
A Pozitív gyerek vagyok c. kártyajátékkal a pozitív gondolkodásmódjukat sikerült fejleszteni, hogy képesek legyenek pozitíven állni az élet dolgaihoz. Ez annyira tetszett nekik, hogy több kört játszottunk. A foglalkozás végén ismét kifejezték arcjátékukkal érzelmeiket. Itt már mindenki jól érezte magát. A hónap utolsó óráján a Pozitivity társasjátékkal 4 csapatot alkotva játszottunk. Az optimizmus rétjén saját élményeikről kellett mesélniük. Felszabadultan, mosolygós arcokat látva, vidáman zárult az alkalom.

Képek