Sikeres megküzdési stratégiák

- Csoport neve: bekk.koli
- Budapesti Egyesített Középiskolai Kollégium
- Kategória: Középiskolások
- Téma: Megküzdési stratégiák
- (231 megtekintés)
Cím: Megküzdési stratégiák
Helyszín: M. 19., 316-os tanulószoba
Időpont: 2022. 02. 28.
Foglalkozásvezető: Lőrincz Norbert
Kollégistáink az életükben sok helyzetben találkozhatnak majd olyan eseménnyel, amikor a megküzdési képességük fontos lesz, hogy „boldogan” vegyék az akadályt. Ez a foglalkozás ehhez kívánt az elméleti háttér áttekintésével segítséget adni.
A foglalkozásra való érzelmi és értelmi ráhangolódásként ötletbörzét tartottunk. Mindenki elmondhatta, mit jelenthet a „megküzdés” szó. Jól ráéreztek, milyen tartalom van mögötte.
Mivel a tanév első csoportfoglalkozásain már kicseréltük egymással gondolatainkat az “újévi fogadalmak” kapcsán célok eléréséről és azok megvalósításáról, a célhoz vezető úton való nehézségekkel való megküzdésről, így ezt a foglalkozást az előzetes ismereteikre építve építettem fel, vezettem.
A foglalkozáson ezek után a foglalkozásvezető által összeállított PPT-ből megismerhették a megküzdés fogalmi hátterét, majd Lazarus és Launier (1978) kétféle megküzdési formájáról (probléma-, és érzelemközpontú) is információhoz jutottak.
Ezek után még bővítették ismeretüket Lazarus és Folkman (1986) további nyolcféle megküzdésre jellemző stratégiájával. Mindezekkel feladtuk is volt a későbbiekben.
Feladatul kapták:
– Határozzák meg, mit gondolnak, annak ellenére, hogy a megküzdés negatív érzést kelthet bennünk, miért és hogyan tehet minket boldoggá?
– A megismert megküzdési módok közül melyiket, melyikeket használják problémahelyzet során?
– Mit tehetnek a stressz elkerülése érdekében?
– Milyen építő relaxációs gyakorlatokat ismernek, amivel enyhíteni lehet a mindennapi stresszt?
A foglakozás vége előtt mindenki elmondhatta, szerinte mire volt jó ez a foglalkozás.
Értő módon, kellő komolysággal és humorral dolgozták fel a témát.
Készítette: Lőrincz Norbert, kollégiumi nevelőtanár