Senki sem különálló sziget

tarsas-k.-.jpg

Külön-külön megkértem néhány tanulót, próbálja megoldani, hogy egy nehezen mozdítható asztal pár méterrel odébb kerüljön a teremben. Szerettem volna rávezetni őket, hogy csak mások segítségével, együttesen képesek erre. (Csak egy tanuló volt, aki eljutott eddig a felismerésig.)
Az óra következő részében két idézetet beszéltem meg velük: „Senki sem különálló sziget; minden ember a kontinens része, a szárazföld egy darabja” (John Donne)és
„Az ember társas lény, és csak más emberekkel szövetségben, kapcsolatban élhet teljes életet.” (Arisztotelész).
Ezután párban dolgoztak a gyerekek, olyan dolgokat kellett gyűjteniük időre, amit egyedül szoktak csinálni, majd olyanokat, amiket mások társaságában. Ezt átbeszéltük, kiemeltük, hogy mik azok a tevékenységek, amiket egyedül és másokkal együtt is végezhetnek.
Az óra végén előkészítettük a következő foglalkozást: „fordított ádventi naptárt” fogunk készíteni.

Képek