Segítség a barátkozáshoz

- Csoport neve: Kenessey6
- Kenessey Albert Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola
- Kategória: Felsősök
- Téma: Társas kapcsolatok
- (73 megtekintés)
TÁRSAS KAPCSOLATOK ÁPOLÁSA
1. óra 2024. nov.12.
– Beszélgetést indító idézet: „A boldogtalanság egyik legfőbb forrása a magány.”
A társas kapcsolatokat itt most leszűkítettük a barátságra. Mindenki felidézhette, hogyan barátkozott össze jelenlegi legjobb barátjával.
– Kinek mi a legfontosabb a barátságban?
A következő lehetőségeket pontozzák 1-től 4-ig, fontosság szerint:
SEGÍTSÉG MEGHALLGATÁS VIGASZTALÁS, TANÁCS KÖZÖS IDŐTÖLTÉS
A legmagasabb pontszámot a segítség kapta, csak utána jött a közös időtöltés és a a meghallgatás.
4. helyre a vigasztalás, tanács került – az egyik gyermek ki is mondta, hogy ezt a szülőktől várják.
– Véleményvonal: Ki mennyire könnyen teremt kapcsolatokat?
– Jó tanácsok gyűjtése, mi kell a barátkozáshoz!
A jó tanácsokat a táblára írják, én papírra is feljegyzem.
– Görög mese a barátságról mf.44. Feldolgozás jósló olvasással.
„Szókratész, akarod tudni…” mondat után a kérdés: Te mit mondanál ebben a helyzetben?
Egy kivételével mindenki azt mondta: Akarom.
„…szeretném, ha megfelelnél három kérdésre.” Mi lehetett a három kérdés?
Változatos kérdések születtek: -Jó vagy rossz ez a dolog? Honnan tudod? Kitől hallottad? stb.
„…vonta le a következtetést Szókratész” Mi lehetett a következtetés?
Erre nem jött igazán jó válasz.
-. Hf.: Érdeklődj otthon a szüleidtől, hogy van-e barátjuk, mióta tart a barátság, hogyan kezdődött!
2. óra 2024. nov.19.
– A házi feladat megbeszélése: csak három gyermek érdeklődött, ők elmondták, amit hallottak. Én is meséltem a legjobb barátnőmmel való kapcsolatomról.
– A barátkozási tanácsok felidézése, a Barátságötös elkészítése.
Mivel a kézműves munkákban lassúak, és az órán még mást is meg kellett beszélni, ezért csak idáig jutottunk.
3. óra 2024. nov. 26.
– Szituációk párban a támogató kommunikáció gyakorlására: (A kettő közül lehet választani.)
1. Egy rajzpályázat eredményhirdetésén szeretnél megismerkedni egy másik gyerekkel.
2. Szüleiddel nyaralsz, s egy nagy játszótéren szeretnél kapcsolatot teremteni valakivel.
Először egy olyan párbeszédet kell kitalálni, amelyben a megszólított elfogadja a barátkozást,
majd egy olyat, amelyben nem durván, de elutasítja.
Utána értékeljük az elhangzottakat, majd megbeszéljük, hogy a barátsághoz nem kell mindig mindenben egyetérteni, de ezt úgy kell megmondani, hogy a másik felet ne bántsuk meg.
– Mennyire ismeritek egymást?
Tisztázzuk, hogy a tartós társas kapcsolatokhoz fontos egymás ismerete, majd próbálják kitölteni a társak ismeretét vizsgáló táblázatot. A gyerekeknek tetszett a játék, és jó arányban eltalálták társaik jellemzői.