Segítek, higgy magadban!

9A266338-83D1-4ECA-A5BC-54C1D75CFA01.jpeg

Minden ember életében vannak nehézségek, mindenkinek van olyan valami, amitől fél, mindenki életében eljön az a pont, amikor úgy érzi, ez biztosan nem fog sikerülni! Így vannak ezzel a gyerekek is! Van , aki a Covid helyzetben, picit depressziósabb lett, hiányzott neki minden, és mindenki, aki az iskolához kötött, Még is , amikor a helyzet úgy adta, hogy már járhatunk iskolába, egyre inkább befelé forduló lett, zárkózott.
A tanulókkal egy kis filmet néztünk meg ebben a témában, majd közösen elemeztük azt! Ez után mindenki felírta egy lapra, mely terület az, amitől tart, amitől fél, ami sokszor bonyodalmat okoz a mindennapjaiban! Ezt követte a “ Rajzban mondom el…”
Itt lerajzolhatták, miben érzik magukat erősnek, vagy éppen miben gyengének, vagy mitől félnek!
A stressz mindennapi életünk része, alkotóenergiáink egyik fontos forrása, mely cselekvésre sarkallhat, segíti küzdelmeinket.
A rajzok felszabadítottak rengeteg negatív érzelmet a gyerekekben! Voltak olyan diákok, akik úgy érezték, azzal, hogy lerajzolták, kirajzolták magukból, sokkal könnyebb lett a szàmukra! Akik pedig meg merték fogalmazni, miben jól, tudom, hogy ez után a jó úton fognak három, és , ha nyolcadik osztály végéig nem engedem el a kezüket, már utána sem fognak letérni róla!
A megküzdési stratégiák mindenki számára elsajátíthatóak, a pedagógusok is kiemelt szerepet élveznek a helyes minták közvetítése szempontjából. Az első lépés az ehhez vezető úton, ha segítünk a gyerekeknek megérteni és rendszerezni érzelmeit. A hangulati és indulati élet szabályozásában óriási szerepet játszik az a képesség, hogy differenciálni tudjuk saját érzelmeinket.
Nyilvánvalóvá kell tenni a gyerekek számára, hogy nincsenek elfogadhatatlan érzések, csak elfogadhatatlan tettek. Az érzések, amiket sokszor igyekszünk elfojtani sokkal több baj forrását jelenthetik. Tudhatjàk azt, ránk mindig számíthatnak, segítek, de hinniük kell magukban!

Képek