Pozitív kapcsolatok

Pozitív kapcsolatok

November – Pozitív kapcsolatok

Olvasás órán feldolgoztunk egy tanmesét, Bátorságpróba címmel. A történet az erdei állatok között zajlott, melynek lényege, hogy a környezetünkben lévő emberek (állatok) pesszimista, lekicsinylő gondolatai mennyire befolyásolják a tetteinket, a munkánkat. Egy béka tudott csak felmászni a falon az ötvenből, mert ő süket volt. A belső hangjára figyelt, nem hallotta a sok negatív megjegyzést.
Boldogságóránkon felidéztük az elmúlt órán olvasott történettel. Meghallgattuk a hónap dalát, melyben élvezettel énekeltünk, mozogtunk együtt az előadóval. Idézetet, mottót adtunk az órának, mely szöveg részekre volt darabolva és kiraktuk közösen a táblára. Megírtuk, hogy ki tartozik a szívkörünkbe: család, rokonok, barátok, ismerősok nevei kerültek a kis szívhalmazokba. (Autista tanulómat ezeken az órákon nagyon nehezen tudom kinyitni, elzárkózik, lapján anya és apa neve szerepelt.) Barátsághoz, közös, pozitív kapcsolat kiépítéséhez milyen tulajdonságok, képességek kellenek – szavak olvasása, válogatása, másolása. Elkészítettük az osztály barátságfáját.
Óra végén a Szupererő társasjátékból kiválogattuk, hogy milyen kártyákra van szükségünk ahhoz, hogy egy jó hangulatú, egymást segítő, építő, pozitív közösségé váljunk. (érdekesség: képekkel már szívesen jelezte az autista tanuló is, hogy mi fontos neki.) Kitettük a teremben és ettől a naptól minden pillanatban figyeljük egymást, kinek mi az erőssége, hol vettük észre, hogy pozitív hatással volt ránk.

Képek