Pozitív gyerek vagyok

- Csoport neve: Százszorszép27
- Mese-Vár Óvoda és Bölcsőde
- Kategória: Óvodások
- Téma: Az optimizmus gyakorlása
- (110 megtekintés)
A gyerekekkel már izgatottan vártuk a boldogságóra következő foglalkozását. Az optimizmus téma feldolgozását igyekeztem úgy megtervezni, hogy az minden gyermek számára érthető legyen. Meggyőződésem, hogy változatos tevékenységek, a korosztálynak megfelelő játékos feladatokon keresztül formálhatjuk optimista szemléletük alakulását.
A foglalkozást most is mozgásalapú relaxációs gyakorlattal kezdtük. „Domborítok, mint a cica, házba bújok, mint a csiga”. A megfelelő ráhangolódás elősegítése érdekében meghallgattuk Bagdi Bella: Pozitív gyerek vagyok című dalát. Majd beszélgetésünk során megérkezett hozzánk Opti Miska, aki segített nekünk a téma feldolgozásában, optimista, pesszimista szó jelentésének értelmezésében. Megtanított bennünket arra, hogy nincs lehetetlen, nincs megoldhatatlan probléma. Beszélgetésünk során a következő kis vers fogalmazódott meg bennünk:
„Optimista gyerek vagyok
Mindent szépnek, jónak látok
Társaimmal kedves vagyok
Így leszünk mi boldog óvodások.”
Ezt követően közösen készítettük el a vígaszbotunkat, melyet annak a gyereknek adtuk a kezébe, aki valami oknál fogva szomorú volt. Elmondhatta mi bántja, a többiek pedig vigasztalásként különböző, jobbnál jobb tanácsokkal láthatták el. Öröm volt látni, hogy a gyerekek milyen lelkesen, nagy odaadással törekedtek arra, hogy társukat felvidítsák, boldoggá tegyék.
Sor került Tódi törpe varázsszemüvege című mese meghallgatására is. A mese után a gyerekek szabadon választhattak, hogy Tódi házikóját, vagy egy varázsszemüveget szineznek ki, melyet ha felvesznek mindent szebbnek, jobbnak látnak. Az alkotás során ismét meghallgattuk Bagdi Bella dalát. Úgy érzem a téma feldolgozása sikeres volt. Vígaszbotunk mai napig segítségünkre van abban, hogy a gyerekek optimista szemlélete még tovább alakuljon.