Pozitív érzelmek

IMG_0802.jpeg

Egy olyan órát terveztem a felső tagozatosoknak, amely a társas kapcsolatok ápolásáról szól. Az órát azzal kezdtem, hogy megkérdezem a diákoktól, mit tartanak fontosnak egy jó barátságban vagy csapatban. Ezzel szerettem volna felmérni, milyen értékeket tartanak fontosnak a kapcsolataikban.

Ezután egy érzelemfelismerő játék következett, ahol párokban vagy kisebb csoportokban dolgoztak. A feladatuk az volt, hogy eljátsszanak egy-egy érzelmet (például boldogságot vagy dühöt), a többieknek pedig ki kell találniuk, mit látnak. Ezzel szerettem volna fejleszteni az empátiájukat és a mások érzéseire való odafigyelést.

Következő lépésként konfliktuskezelési gyakorlatot tartottam. Bemutattam néhány mindennapi szituációt (például egy félreértést vagy egy vitahelyzetet), és arra kértem őket, hogy dolgozzák ki csoportokban a megoldási javaslataikat. Így gyakorolhatják az aktív hallgatást, a kommunikációt és az együttműködést.

Az óra végén megbeszéltük, mit tanultak, és hogyan tudják alkalmazni a mindennapokban a most szerzett készségeket. A célom az volt, hogy a diákok jobban megértsék a társas kapcsolatok fontosságát, és tudatosabban ápolják baráti és csoportos kapcsolataikat.
“Az óra zárásaként szeretném megköszönni mindenkinek az aktív részvételt és a közös munkát. Örülök, hogy együtt gondolkodtunk a társas kapcsolatok fontosságáról és különböző helyzetek megoldásáról. Most már remélhetőleg jobban látjátok, mennyire fontos az empátia, az odafigyelés és a jó kommunikáció. Kívánom, hogy a tanultakat használjátok fel a mindennapi életben, és ápoljátok tovább a kapcsolataitokat!”

Képek