Pesszimizmus? – Optimizmus

ab67e55c-cf8b-41c5-9fcb-224d2db485ab.jpg

Pesszimizmus??? – Optimizmus!!!

Foglalkozásunk témája az optimizmus gyakorlása volt. A gyerekek nem túl vidáman érkeztek ezen a napod, mert egy osztályon belüli konfliktus beárnyékolta a napjukat.
A gyerekek körben ültek, és sorban válaszoltak a kérdésre: Milyen napod volt ma? A gyerekek csak röviden válaszoltak, úgy tűnik, az előzmények miatt nehezen oldódtak fel.
Ezután tisztáztuk az optimizmus és a pesszimizmus fogalmát, példákat is említettünk.
A kör közepére elhelyeztem a Szívmanó kártyajátékból a Ború és a Derű kártyát, majd a gyerekek húztak egyet az érzelemkártyákból. Megkértem őket, hogy a kihúzott kártyát helyezzék a Ború, vagy a Derű kártya alá, ha nem tudják eldönteni, hogy pozitív vagy negatív érzelemről van szó, akkor pedig középre. Ezek után egyesével megbeszéltük, melyik kártya hova került. A Ború kártya alá került érzelmeket megpróbáltuk optimistán nézni. Példákkal igazoltuk, hogy időnként a negatív érzelem is lehet hasznos a számunkra.
Ezek után elmeséltem nekik a szomorú királykisasszony történetét. Ezt a mesét többnyire már ismerték a gyerekek, megkértem őket, hogy most figyeljék a cselekményt témánk, az optimizmus szempontjából.
A mese után az osztályt két csoportra osztottam: az egyik csapat volt a bánatos csapat, a másiknak pedig az volt a feladata, hogy megnevettesse a szomorúakat, mint a pásztor a királylányt. Ezután cserélt a két csapat. Ekkorra már oldott volt a hangulat.
Ezután mozgásos feladat következett, a „Ha jó a kedved…” című dalra együtt táncoltunk.
A foglalkozás befejezéseként papírból készítettünk koszorút, mivel elkezdődött advent időszaka. A kézműveskedés ideje alatt halk zene szólt.

Képek