Párban rajzolás

eaf62b27-bf9c-42d2-a4bb-695e7e35e413.jpg

A tanév elején- visszatérve az iskolába- újra aktuálissá vált a társas kapcsolatokról, barátságról, a konfliktusokról beszélgetni. Amikor a HÁLA szó értelmezésére került sor, akkor emlékeztek a tanulók arra, mit is jelent és miért fontos használni gyakran ezt a kifejezést. Többen mondták, mennyire jólesik nekik, ha valaki észreveszi és el is mondja nekik, milyen remek dolgot tettek meg a másikért, egymásért. Az ajánlott játékok közül a párban rajzolást választottam első tevékenységnek: Két személyiség találkozása olyan, mint két kémiai anyag érintkezése. Ha reakció lép fel, mindkettő átalakul.”
A közös rajzolás során az a tanuló, aki tudta a másikat befolyásolni a feladatvégzés során, az meg is tette. A kommunikálás hiánya miatt türelmetlenné váltak. Ez feszültséget okozott érezhetően. Érdekes volt a feladat felénél megállni és szembesíteni a társakat: hogyan érezték külön-külön magukat a közös „rajzolás” során. A megbeszélés után sem beszélhettek, de a munkában sokkal jobban figyelték egymást. Érdekelte őket, hogy a rajzoló társuk milyen formát szeretne rajzolni és ebben ők hogyan tudnak részt venni. Nem volt egyszerű munka. Szerintem máskor is kipróbáljuk ezt az „összehangolódást”!
A képek a munkák közben és végén készültek. A kézfogással igyekeztünk barátságos élménnyé tenni a közös „alkotást”.

Képek