Parasport

- Csoport neve: boldog_kézműves
- Kiskunmajsai Móra Ferenc Óvoda, Általános Iskola és Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény
- Kategória: Tanulásban akadályozottak
- Téma: Megküzdési stratégiák
- (160 megtekintés)
A február hónap boldogságórájának témája a megküzdési stratégiák voltak. Az 1-2. osztályosokkal sűrűn előkerül a testnevelés órákon ez a téma, hiszen előfordul, hogy egy-egy tanuló kezdetben bátortalankodva vág bele az új feladatba, majd félelmét leküzdve teljesíti azt, újabb sikereket elérve.
A közösség nagyon jól összekovácsolódott, az elfogadásra törekszünk, ez különösen összefonódott a mozgásos tevékenységekkel, hiszen a gyermekek készségesen segítik mozgásában akadályozott társukat.
A megküzdési stratégiák hónapjában a fogyatékossággal élő sportolók – parasportolók – kerültek a középpontba, hiszen február 22. a Magyar Parasport Napja. A tanulókkal beszélgettünk a különféle fogyatékossági típusokról, majd játékos feladatok kapcsán kipróbálhatták, hogy milyen nehézségekkel kell megküzdenie egy látássérült embernek a mindennapokban.
1. játék:
A tanulók körben helyezkedtek el. A bekötött szemű gyermek a kör közepén áll. Körben a gyermekek egy kulcscsomót adogatnak körbe nagyon óvatosan, halkan. A kör közepén álló személynek a hallására kell hagyatkozni, hogy kitalálja, hogy éppen merre jár a kulcscsomó.
2. játék:
Páros játék
Egy tanuló szemét bekötjük, majd a pályán 3 babzsákot helyezünk el szétszórva. A bekötött szemű tanuló kap egy segítő társat, aki csörgeti a kulcscsomót a babzsákok irányába. Így a kulcsok csörgése segíti a tanulót a babzsákok megtalálásában, a tájékozódásban.
3. játék:
Taktilis érzékelés
A tanulók bekötött szemmel választanak egy nagy kosárból gyümölcsöket és zöldségeket. Ezeket tapintás útján kell azonosítaniuk.
A boldogságóra hihetetlenül jó hangulatban telt, a gyermekek megfogalmazták, hogy milyen nehézségekkel kellett megbirkózniuk a feladatok elvégzése közben, milyen érzéseket váltott ki belőlük az, hogy nem láthattak semmit.