Osztálykavicsok

Osztálykavicsok

A hónap boldogságóráin azzal a pozitív érzéssel foglalkoztunk, amely megtanít örülni, összeegyeztethetetlen a negatív érzésekkel, erősíti az önbecsülést, javítja az emberi kapcsolatokat, további pozitív érzelmeket ébreszt bennünk – mindez jó közérzetet, lelki jóllétet, gyógyulást eredményez.
I. Indító relaxációs dal: Bagdi Bella „Pozitív élmények újraélése” (4 : 15mp.-ig)
Egy szép nyári élmény felidézése, ismételt átélése gondolatban.

II. Az osztályunkban lévő „hálafa” feldíszítése: az új színes levelekre mindenki felírt egy köszönőmondatot, kifejezte háláját valakinek valamiért. (Nagyon szép gondolatokat fogalmaztak meg a gyerekek.)

III. Hála a nyári élményekért: Az idén kicsit másképp emlékeztünk a nyári élményekre. A következő kérdéseket tettem fel a csoport tagjainak:
1. Ki volt közületek vízparton?
2. Ki gyönyörködött a naplementében?
3. Ki csodálta meg a csillagos égboltot?
4. Ki találkozott és játszott a barátaival?
5. Ki segített valamiben a szüleinek?
6. Ki látogatta meg a nagyszüleit?
7. Ki énekelt?
8. Kinek volt része valamilyen kulturális élményben (mozi, színház, koncert…)?
9. Ki olvasott valamit (könyv, újság)?
10. Ki simogatott meg valamilyen állatot?
11. Ki az, aki tanult valami újat a nyáron?
12. Ki az, aki a szünidőben nevetett?
Alig volt olyan kérdés, amire ne tette volna fel mindenki boldogan a kezét!

IV. Hálaadás különféle formában: Egy másik foglalkozáson a csoport tagjai elmesélték, hogy tegnap vagy éppen aznap miért érezhették hálásnak magukat. Olyan módon kellett mindezt előadniuk, amint azt az előzőleg húzott cetlin olvashatták, a többiek pedig kitalálták. Nem is volt ez olyan könnyű, ám közben nagyokat kacagtunk.

V. A témát a pozitív emberi kapcsolatok tükrében is feldolgoztuk az idén:

1. Beszélgetőkör: Miből veszed észre, honnan tudod, hogy rendelkezel pozitív emberi kapcsolatokkal? Miért érezhetsz hálát családtagjaid, barátaid, osztálytársaid, tanáraid, edződ,… iránt? Mivel teszik boldogabbá az életedet?

2. „Osztálykavicsok” – „Hála-befőtt” készítése: Közösen összegyűjtöttük azokat a szavakat, kifejezéseket, amelyek kifejezik, hogy a gyerekek számára mi a leginkább fontos az emberi kapcsolatokban. Ezeket kavicsokra írták, belőlük készült el a „befőtt”, ami az osztály-boldogságcsoport tagjainak kapcsolati értékeit jelképezi.

„ Az élet egyik szépsége az, hogy bár sok mindent elveszíthetsz, de azt sosem, amit te adtál másoknak. Amint ezt megérted, rájössz, hogy életed valódi minősége azok szívdobbanásában rejlik, akik hálásak azért, hogy te létezel.” (ismeretlen)

Szeretettel: az Izsákos7.a és Mariann néni

Képek