„Őszi hangulat kicsit másképp”

- Csoport neve: Katicácskák555
- Csajági Református Általános Iskola
- Kategória: Óvodások
- Téma: Az optimizmus gyakorlása
- (128 megtekintés)
Foglalkozást vezető: Németh Noémi
Foglalkozás címe: „Őszi hangulat kicsit másképp”
Életkor: 5.-6. év
Fő didaktikai feladatok: Új mondóka megismertetése (fújja szél a fákat…”), a hozzá kapcsolódó mozdulatsor bemutatása, gyakorlása. Új mese bábozása a gyermekek számára: „Vlagyimir Szutyejev: Az alma” Új ének: Bagdi Bella: Hálával megismerése, játéka invitálás a dallal. Ismert mozgásformák felelevenítése (taps, combütés), téralakítás megvalósítása (kör)
Felhasznált források: https://www.youtube.com/watch?v=6yWpmWKwcvM
Bagdi Bella Bezzeg Andrea: Boldogságóra Készségfejlesztő, kifestő és színező munkafüzet 3-6 éveseknek (Imi Print Nyomda, Nyíregyháza)
Vlagyimir Szutyejev Vidám mesék huszonharmadik kiadás, Hungarian edition Móra Könyvkiadó, 1976,2019
Bagdi Bella: Hálával c. dalának meghallgatásával játékra hívtam a gyermekeket, a szőnyegen.
Ezt követően berendeztem a gyermekek számára a szőnyegre helyezett asztalt, melynek fő eleme (őszi fa) ismerős volt, hiszen az elmúlt boldogságóra keretében elkészített hálafa volt. Esztétikus környezetet teremtettem az előző napokban közösen gyűjtögetett őszi termésekkel az asztal körül, a háttérbe pedig elhelyeztem a bábokat. Az asztal sarkára egy alma került.
Miután a bábozáshoz szükséges feltételeket megteremtettem, kérdéssel fordultam a gyermekek felé. „Milyen évszakot mutatok nektek az asztalon?” Megbeszéltük az ősz jellemzőit (színes falevelek, termések, évszak jellemző időjárását, egy mondókával érzékeltük a szelet. Mozdulatokkal, különböző eszközökkel (ceruza, papír taps, padló ütögetése…) érzékeltettük az esőt, dió koppanását, szél zúgását, avar hangját.
Ezt követően bemutattam a mesét bábokkal, mely nagy hatást gyakorolt a gyermekekre. Ők is eljátszották.
Megbeszéltük, hogyan végződhetett volna a történet szomorúan. Vajon vidám vége lett-e a mesének?
Bemutattam a mosolygós, valamint szomorú bábokat, melyekkel játszottunk. Két csoportra oszlottunk. Egyik a mosolygós, optimista csoport, a másik a szomorú csoport. A vidám, mosolygos csoport tagjainak párjaikat meg kellett nevettetnie, csupán mimikával és mozgással. Az a pár győzött, ahol nem nevette el magát a szomorú társ.
Megbeszéltük közösen, hogy mi igazából vidámak szeretünk lenni, szeretünk mosolyogni.
Az asztal sarkán lévő almával érzékeltettük az egész, fél, negyed fogalmát (feldarabolással).
Végül elkészítettük az optimista szemüvegünket.