Összetartozunk!

- Csoport neve: mosolygok1
- Siófoki Széchenyi István Általános Iskola Asztalos utca 72. Telephelye
- Kategória: Alsósok
- Téma: Társas kapcsolatok
- (94 megtekintés)
A Pozitív gyerek vagyok című dallal és a szivárványlégzéssel hangolódtunk rá az első novemberi boldogságórára. Ezt követően meghallgattam, hogy a gyerekek szerint mit jelenthet a társas intelligencia fogalma, majd megnéztük a videót az Erősségek kertje – társas intelligenciáról. Beszélgettünk róla, hogy ki milyen helyzetekben használja, vagy nem használja ezt a képességét. Meghallgattuk az erősségdalt is, majd összefoglaltuk még egyszer, hogy mit is jelent ez a képesség. Ezután a köszönés fontosságáról beszélgettünk, illetve hogy kinek hogyan illik köszönni. Kikerültek az ajtó mellé a kis szimbólumok: ölelés, pacsi, ökölpacsi és kézfogás. Rögtön ki is próbáltuk és azóta is minden reggel így jönnek be nagyon lelkesen az ajtón. Eljátszottuk az „amilyen az adjonisten” játékot. Annyi segítséget adtam, hogy felírtam a táblára az érzelmeket: 1. mérges, dühös 2. sajnálkozó, könyörgő 3. szelíd, kedves 4. utasító, kemény 5. lehangolt, szomorú. Választottam egy-egy gyereket, akinek a táblára írt valamelyik érzelemmel mondtam: Gyere velem! Neki ugyanezzel az érzelmi töltéssel kellett válaszolni, majd megmondani, hogy melyik érzelmet használtuk fel a tábláról. Nagyon élvezték a gyerekek az előadást, sokat nevettek. A következő órán megbeszéltük a közmondás jelentését: „A megosztott öröm dupla öröm, a megosztott bánat fél bánat.” Elkészítettük saját barátságfüzérünket, miközben zenét hallgattunk és énekeltünk. Amikor elkészült, beszélgettünk az összetartozásról, osztályközösségről. Mitől lehetne jobb? Hogyan tegyük jobbá? Egy újabb alkalommal az erősségekről beszélgettünk, bemutattam a Szupererő c. kártyajátékot is. A kártyajáték alapján készítettem az erősségekből kis jutalomkártyákat, melyeket az év során fogok osztogatni a gyerekeknek, amikor egy-egy erősséget megtapasztalok náluk. Minden kártyánál a megfelelő színt alkalmaztam és ráírtam, hogy melyik erősségért jár a kártya. Pl. Jó ötleteidért! vagy Mert meg tudsz bocsátani! vagy Bátorságodért! Közben elkészül majd az erősség-fánk is, és a kiosztott kártyák alapján könnyebb lesz majd mindenkinek meghatározni, melyik erősségek kerüljenek az ágakon lévő levelekbe. Ezt követően arról beszélgettünk, hogy milyen tulajdonságai vannak azoknak az embereknek, akik a csapatmunka erősségével rendelkeznek. A széktámogató játék során kiderült, hogy mennyire fontos nem csak önmagunkra, hanem a másikra is odafigyelni. Ha nem ezt tesszük, a csapat sikerét kockáztatjuk. November 20. Az ifjú zenebarátok világnapja alkalmából a mi iskolánkban mindig szervezünk egy olyan koncertet, ahol saját tehetséges tanulóink lépnek fel akár hangszeren játszva, akár énekelve. Erre az alkalomra mindig készülünk egy közös dallal, amit az egész iskola elénekel. Ezúttal a Mi vagyunk a grund c. dalt tanultuk meg. Ez a készülődés is a csapatmunka erősségét fejlesztette. A másik közösségfejlesztő és összetartó programunk ebben a hónapban a Márton nap volt. Ebben az évben az én osztályom készült kis műsorral, ami ugyancsak jó lehetőség volt erre. A műsort elvittük az óvodába is, majd mindkét helyen közös táncházzal zártuk a programot, melybe az egész iskolaközösség, az óvodában pedig a szülők és ovisok is bekapcsolódtak. Végül részt vettünk osztályommal egy jótékonysági akcióban is. A siófoki Mézeskalácsváros felépítéséhez elkészítettük a helyi focipályát. A közös mézeskalácsozás szintén jótékony hatással bírt kis közösségünk fejlődésére.