Összefoglaló

- Csoport neve: Kiskatica02
- Tataházi Mosolyvár Napközi Otthonos Óvoda
- Kategória: Óvodások
- Téma: Társas kapcsolatok
- (169 megtekintés)
A Tataházi Mosolyvár Napközi Otthonos Óvodában a 2021/22-es nevelési évben egy csoport (középső-nagycsoportos korosztály) vesz részt a Boldogságóra programban. Óvodánk Pedagógiai Programjában 2021. szeptember 1-jétől dokumentálásra került a Boldogságóra programhoz való csatlakozás, mely szerint vállaltuk, hogy egy óvodai csoportban havonta egy alkalommal Boldogságóra megtartására kötelezettséget vállalunk.
A foglalkozásokat általában Bagdi Bella dalaival és egy relaxációs gyakorlattal kezdjük, majd mesével folytatjuk. Bábok segítségével próbálom felkelteni a gyermekek érdeklődését. A bábozás mindig nagy sikert arat. Mesehallgatást követően beszélgetünk a meséről. Mindenki elmondhatja, mi tetszett, vagy éppen mi nem tetszett neki a mesében. A nagycsoportos korú gyermekek már a mesével kapcsolatos kérdésekre is választ tudnak adni. Önállóan síkbábokat készítenek, majd a témához kapcsolódó mesét találnak ki és báboznak. A Boldogságóra foglalkozáson készített alkotások kiállításra kerülnek a faliújságon.
Tapasztaljuk, hogy a gyermekek közül sokan nehezen barátkoznak és alkalmazkodnak egymáshoz óvodai csoporton belül is. Ez egyfajta megküzdés számukra. Természetesen, igyekszünk oldani az ő feszültségüket, hogy barátra találjon mindenki. Igaz, ez egy hosszú folyamat lesz, de úgy gondolom, a Boldogságórák megtartása ebben is segítségünkre lesz. Reggelente a kapcsolataink és azok erősítése, fontossága kerülnek a beszélgetőkörök középpontjába.
Minden gyermek izgatottan várja, hogy mikor kerül sor egy újabb Boldogságóra foglalkozásra. Az apró örömök témakört a gyerekek különösen szerették. Apró öröm, ha egy közös programot tudunk megvalósítani csoporton belül. Így is történt, süteményt sütöttünk. A szorgos kis kezek segítségével hamarabb készültek el a finomságok. A gyerekek megígérték, hogy segíteni fognak otthon is sütni, főzni és természetesen takarítani is, hiszen akkor az anyukájuknak örömet tudnak szerezni. Az ügyesebb gyerekek már a foglalkozás végén önállóan sorolták fel, hogy szerintük, mik lehetnek apró örömök az életünkben.
Egy következő Boldogságóra foglalkozás keretén belül a megbocsátásról beszélgettünk. Ez egy viszonylag nehéz téma, viszont nagyon ügyesek voltak a gyerekek. Több gyermek segítséggel tudta megfogalmazni, hiszen először tisztáznunk kellett, hogy mit értünk „megbocsátás” alatt. A gyerekekkel megbeszéltük, hogy ki kitől és miért szeretne bocsánatot kérni.
Összegzésként elmondható, hogy a gyermekek örömmel, jó hangulatban vesznek részt a Boldogságóra foglalkozásokon. Úgy érzem a programnak nagyon sok előnyös hatása van. A csoportban kevesebb lett a panaszkodás, jobban meg tudják fogalmazni egyéni kívánságaikat és türelmesebbek egymással.