Örömteli világunk

boldogság-emojik-1.jpg

Apró örömök élvezete

Márciusi Boldogságóránkat az online térben tartottuk.
Beszélgetés. Az óraindító beszélgetéssel azt jártuk körül, hogy a jelenlegi helyzetben, ami senkinek se könnyű most, mégis mi az, ami boldoggá tud tenni, a mindennapi életben örömet tud okozni. Apró örömök pedig mindig vannak, csak észre kell venni. Elindítottam a beszélgetést személyes példámmal Itt a tavasz. A napsütés nagyon felemelő, a látványa és a napsugarak melegének érzése. A gyerekek is elmondták kinek mi okoz jelenleg örömet. Örültek annak, hogy beszélgethetünk, legalább az online térben „találkozhatnak”.
Dal bejátszása. Együtt hallgattuk a hónap dalát, elküldtem a tanulóknak online is, otthon mindenki meghallgatja, hogy miért imádunk élni, mennyi öröm fedezhető fel a körülöttünk lévő világban.
Érzékszervek. Innen „eveztünk át” az óra másik témájához, hogy mindezt hogyan érzékeljük a külvilágból. Az érzékszervek segítségével fogjuk a külvilág jelzéseit, így jutnak el hozzánk. Ismételtük, amit a gyerekek már előzetes tanulmányaik során megtanultak, hogy melyik az öt érzékszervünk.
Az érzékszerveket képeken bemutató kártyákat a kamerában láthatták a gyerekek. Megkerestük saját magunkon is az öt érzékszervet. Ezután tevékenységeket ábrázoló képeket rendeltünk a kártyákhoz.
Képzelet. Mesevilág. Arról beszélgettünk, hogy milyen nagy öröm egy szülinapi buli, baráti összejövetel. Felidéztük a farsangi mulatságokat. Most korlátozottak a lehetőségeink ugyan, de azt kértem a gyerekektől, hogy képzeljék el, hogy meghívhatják kedvenc rajzfilm- vagy mesefigurájukat egy buliba, amit közösen rendeznek. Közeleg például a gyereknap. Sorban elmondták, hogy ki lenne a mesefigura, aki a kedvencük, és szívesen meghívnák a bulijukba. Én készíteni fogok egy plakátot, amire a meghívottakat ráteszem, és a következő találkozásunkkor megmutatom a gyerekeknek a képet, ott lesz az összes meghívott kis vendégük a mesevilágból.
Séta. Kértem a gyerekeket, hogy sétájuk során figyeljék meg, mennyi apró, örömteli dologgal találkoznak. Példaként említettem, hogy ebben a szép tavaszi időben, egy nyíló virág illata, látványa nagy örömet tud okozni, kössék a különböző érzékszervekhez, amelyekkel megtapasztalják. Gyűjtsék össze a tapasztalataikat, élményeiket. Próbálják megjegyezni, és a következő online találkozónk alkalmával mindenki beszámol élményeiről, beleértve a tavaszi szünetet is, amely hamarosan kezdődik, a Húsvétot, amit nagyon várnak a gyerekek!
Kapcsolódó feladatok. A kiküldött feladatokhoz küldtem a tanulóknak témához kapcsolódó videót, ahol játékokat találnak az érzékszervekkel kapcsolódóan. Egyik, amikor tapintással ki kell találni, hogy milyen tárgyat tartunk a kezünkben vagy becsukott szemmel különféle hangokat kell felismerni. A gyerekek az online oktatás során otthon is tudják játszani ezeket a családdal, de amikor visszatérünk a jelenléti oktatáshoz, az iskolában is örömmel folytatjuk majd, beépítve például a dráma vagy az erkölcstan órákba. A feladatlapok között is találnak otthon a gyerekek az érzékszervekhez kapcsolódó gyakorló feladatokat.
Az órát jókívánságokkal zártuk, elbúcsúztunk a tavaszi szünetre, mindenkinek kellemes húsvéti ünnepeket, jó pihenést kívánva! Megérdemlik, nagyon szépen dolgoznak a gyerekek, öröm Őket tanítani! 
Krafcsik Éva Gabriella
gyógypedagógus

Képek