Örömteli tevékenységek-optimistán az iskolában

20251009_112743.jpg

A foglalkozás célja az optimizmus és az örömteli élmények megélése volt a természetben, közös alkotó tevékenységen keresztül. A gyerekekkel gesztenyegyűjtő sétára indultunk, ahol lehetőségük nyílt megtapasztalni az őszi hangulat szépségeit és a mozgás örömét. A séta nemcsak testmozgás volt, hanem fejlesztette a megfigyelőképességet, az együttműködést és a türelmet is. A sétát követően a gyerekek az összegyűjtött gesztenyékből különféle figurákat készítettek – így született meg Gesztenye úrfi -akiről énekeltünk is- és sok más kedves alkotás. Az alkotás során minden tanuló a saját ötleteit valósíthatta meg, miközben egymást is segítették az eszközök használatában és az ötletelésben. A foglalkozás végén közösen formákat és mintákat raktunk ki gesztenyékből, ami a kreativitást, a térbeli tájékozódást és a közös munka örömét erősítette. Értelmileg akadályozott 2-3-4. évfolyamos, értelmileg akadályozott tanulóim kommunikációja igen nehezített, így a nyelvi kifejezőeszközöket az érzelmek kifejezésével pótolják. A tevékenység hozzájárult a pozitív gondolkodás, a sikerélmény és a boldogság érzésének megtapasztalásához. A gyerekek mosolyogva, büszkén mutatták meg egymásnak alkotásaikat.

Képek