Örömkeresés a SZÍVünkben

- Csoport neve: Kiskalozok
- Fazekas József Általános Iskola
- Kategória: Alsósok
- Téma: Apró örömök élvezete
- (137 megtekintés)
Márciusi boldogságóránkat a Boldogság Világnapján, március 20-án tartottuk.
Hogy felkészülten vágjunk bele a téma feldolgozásába, beszélgetéssel, a téma magyarázatával, a motiváló idézetek felolvasásával és értelmezésével indítottuk a munkát. Ötleteltünk, hogy milyen örömök érnek minket, szólánccal összegyűjtöttük a mindennapi örömeinket, majd belevágtunk a megvalósításba, hogy ne csak beszélgessünk ezekről a boldog pillanatokról, hanem éljük is meg őket.
Órakezdő relaxációnak az online ötlettár „Jelenlét közösen” című légzőgyakorlatát választottuk. Iskolánk falusi kisiskola, de egyik legnagyobb pozitív hozadéka a falusi létnek a sok zöld terület, a lehetőség a friss levegőn, zöld környezeteben történő tartózkodásra. Légzőgyakorlatunkat így a fűben ülve, napsütésben, madárcsicsergést hallgatva végezhettük el. Megtapasztalhatták a gyerekek a közös légzés, a közös jelenlét örömét, az egymásra hangolódást, a nyugalmat. A gyakorlat után beszélgettünk az érzéseinkről, a feladat nehézségeiről és a pozitív élményeinkről.
Ezután kihasználva a jó időt, sétára indultunk a faluban. Így tapasztalhattuk meg a minket körülvevő apró örömöket, a természet szépségét, a tavasz illatait, hangjait, színeit. Megcsodálhattuk a közelgő ünnep díszeit, érezhettük a húsvéti hangulatot. Örömkereső sétánkról leltárt készítettünk a munkafüzeti táblázat segítségével. Pipáltuk a megtapasztalt örömforrásokat, és kiegészítettük számunkra kedves érzésekkel, hangulatokkal, színekkel, illatokkal, hangokkal.
A tanteremben kis csoportokban folytattuk a téma feldolgozását. Kicsit kitágítottuk az időt: már nemcsak a tavasz, hanem az egész év örömeire koncentrálva gyűjtöttünk szavakat, kifejezéseket: Milyen örömök érhetnek minket egész évben? Milyen érzékszervünkkel tapasztalhatjuk meg ezeket az örömteli pillanatokat? Mi az, ami tavasszal, nyáron, ősszel, télen örömteli számunkra? A csoportok összegyűjtötték a számunkra fontos örömpillanatokat, majd lejegyezték a megfelelő évszakhoz. Ezután felolvastuk, majd a csoportok kiegészíthették a saját listájukat a többiektől hallott szavakkal. Mindezt színesben, hogy a szemünknek is örömteli legyen rápillantani az elkészült örömleltárra!
Boldogságóra Pedagógus Nagykövetként egyik fontos feladatomnak tartom, hogy a Boldogságórákon szerzett tapasztalataimat átadjam pedagógustársaimnak. Ebben a hónapban lehetőségem volt arra is, hogy egy tanító szakos hallgató gyakorlatvezetőjeként leendő tanító nénit segíthessek a Boldogságóra megtartásában. Bujtor Eszter harmadéves hallgató már több alkalommal vett részt a boldogságóráimon, segítette a munkánkat, velünk együtt végezte a gyakorlatokat. A márciusi egy hetes tanítási gyakorlatán lehetőséget kapott egy Boldogságóra megtartására, így az Apró örömök témakörét közösen dolgoztuk fel, a feladatok nagy részét ő irányította, így ebben is tapasztalatot (és élményeket) szerzett.
Az iskolát is bevontuk a Boldogság Világnapjának megünneplésébe. A közösségi összetartozást erősítettük azzal, hogy először osztályonként, majd az iskola minden tanulójával egy-egy szívet alkottunk, piros pólóba öltözve igazán látványos örömpillanatokat éltünk meg együtt.