Optimizmus nap mint nap

IMG_20191031_194649.jpg

Minden hónap első szerdáján egy teljes órában foglalkozunk a boldogságóra témaköreivel. Ám foglalkozásaink nemcsak erre az egy órára korlátozódnak. A hónap témáját minden nap becsempésszük a napi munkánkba. Előzetesen nem gondoltam volna, hogy az optimista szó jelentését ilyen könnyen meg lehet értetni az elsős gyerekekkel. Ebben nagy segítségemre volt Tódi törpe varázsszemüvege című mese. A mese feldolgozás és eljátszása után kiszíneztük a törpe házát és mindenki elkészítette a saját varázsszemüvegét. Többen családtagjaiknak is készítettek szemüveget. Van olyan tanulóm, aki ha nehezebb feladattal találkozik, előveszi a padjából a szemüveget és abban dolgozik. Állítja, neki így könnyebben megy a suli. Osztályunk falát díszíti Szomorú Szilárd és Boldog Blanka képe. Minden reggelt köszönéssel kezdünk (öleléssel, pacsizással kiegészítve), majd a gyerekek valamelyik képre rámutatva elmondják, hogy indult a napjuk. A hónap dala nélkül nem is kezdődhetne el a napunk.
Ám nemcsak az optimizmussal foglalkoztunk, a hála gyakorlásáról sem feledkeztünk meg. Különösen október 15-én voltunk hálásak, ekkor van a Látássérültek Nemzetközi Napja. Zora osztálytársunk egy csodás kislány, látássérült. Neki köszönhetően rengeteg új információval bővült a tudásunk. Megtudtuk, hogy a fehér bot egy francia grófnő nevéhez fűződik, megtapasztaltuk, hogy mi az a Braille írás, megismertük Zora írógépét, kipróbálhattuk érzékelős játékait, sok új szóval bővült és bővül a szókincsünk. Ezen felül nap mint nap gyakoroljuk a türelem, a segítségnyújtás, az odafigyelés és mások elfogadásának tudományát. Hálásak vagyunk Zorának a rengeteg új élményért, ismeretért és azért, hogy egészségesek vagyunk.

Képek