OPTIMIZMUS GYAKORLÁSA A TULIPÁN CSOPORTBAN

- Csoport neve: Siposovi- F.A.
- Sípos Utcai Óvoda
- Kategória: Óvodások
- Téma: Az optimizmus gyakorlása
- (67 megtekintés)
Ráhangoló kezdő relaxációs gyakorlatnak a „Napimádás” gyakorlatot választottam. A légző gyakorlat segítségével kifújtuk magunkból a feszültséget, a rosszkedvet, a szomorúságot. Ezt követően az „Add tovább a mosolyt” kapcsolatteremtő játékkal folytattuk. Itt fontos volt az egymásra való odafigyelés, a kapcsolódás és a pozitív érzések átadása-jelen esetben mosoly formájában. A játék után kíváncsi voltam a gyermekek érzéseire-melyet örömmel osztottak meg 🙂 . A közös játékot egy derűlátó mese követett, melynek alapját Lukács Elvira : A varázsbonbon című meséje adta. A mi történetünkben az optimista Boldog Blanka próbált Szomorú Szilárd borúlátásán segíteni, amely végülis egy varázsbonbon segítségével sikerült. A gyerekek megértették a mese üzenetét. Meg tudták nevezni a mese optimista és pesszimista (borúlátó) szereplőjét. Megértették, hogy bizony jó dolog az, ha valaki segít leküzdenünk az akadályokat, bátorít, és mellettünk van. A Szupererő kártya segítségével beszélgettünk az Optimizmusról, a Reményről , mint Szuperképességről, pl: hogy gondolkodik az optimista/pesszimista ha pl esik az eső, vagy újból reggel van és föl kell ébredni. Majd a Derűs Dóra és Borús Dani bábok segítségével hangulatváltós játékot játszottunk. A játék végén megtanultuk az optimista jógaszemüveg összeillesztését, mely nagyon tetszett a gyermekeknek.
„Mutató és hüvelykujjam összeillesztem, az így kapott karikát az orromra biggyesztem. Ujjaim felfelé állnak, nyoma sincs a búbánatnak.
Tevékenység zárásaként a gyermekek tetszés szerint készítették el színezéssel az optimista szemüveget, vagy a varázsbonbont. A foglalkozás során a gyermekek kérésére, több alkalommal hallgattuk meg a hónap dalát Bagdi Bella : Pozitív gyerek vagyok című zene számát.