Optimizmus gyakorlása a Rózsa csoportban

247136429_916389375977954_2301573230650379088_n.jpg

A Boldogságórák bevezetése pozitív fogadtatásra talált a Rózsa csoportban a gyermekek és szülők részéről egyaránt. Szeptemberi foglalkozásunkat követően tájékoztattam a szülőket a csoport zárt facebook oldalán a megvalósulás élményeiről. Visszajelzéseik pozitívak, megerősítőek, előremutatóak voltak. Októberi Boldogságóránkat egy kapcsolatépítő dramatikus játékkal indítottam, a ” Kis Barátom szeretlek” játékkal. Zene hallgatás közben a gyermekek szabadon mozoghattak a térben, a zene elhallgatását követően , aki mellettük volt szeretettel kellett megöleljék , illetve másik alkalommal a tenyerüket kellet érintsék . A játék során feloldódtak, jól érezték magukat., motiváltak voltak. A játékot többször ismételtük. Ezt követően Boldog Dóra mesére hívó mondókájával kezdeményeztem a Tódi törpéről és az ő varázs szemüvegéről szóló történetet. A mese után a gyermekek megfogalmazhatták gondolataikat, érzéseiket kötetlen beszélgetés keretein belül. Ezek a tevékenységek nagyszerű lehetőséget biztosítanak a kommunikációs képességek és a szociális képességek , kompetenciák fejlesztésére. Ezt követően beszélgettünk az optimizmus és a pesszimizmus közötti különbségekről. A tevékenység zárásaként mindenki tetszés szerint színezhette az optimizmus jelét , hallgattuk a hónap dalát a Pozitív gyerek vagyok című dalt és örömtáncot járhattak. Ismét élmény volt a közös tevékenység.

Képek