Optimizmus gyakorlása.

- Csoport neve: Zümi óvodai csoport
- Csillagfürt Óvoda, Általános Iskola, Szakiskola, Készségfejlesztő Iskola, Fejlesztő Nevelést-Oktatást Végző Iskola, Kollégium és Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény
- Kategória: Óvodások
- Téma: Az optimizmus gyakorlása
- (32 megtekintés)
A „Boldogságóra” program keretében megvalósított „Optimizmus gyakorlása” című foglalkozás célja az volt, hogy a gyerekek felfedezzék a mindennapokban a közös mozgás és az őszi gyümölcsök pozitív hatásait az egészségükre. A tevékenység során arra törekedtem, hogy a gyerekek játékos, élményszerű formában tapasztalják meg a jókedv, a mozgás, a közös alkotás és az egymásra figyelés örömét.
A foglalkozást egy vidám mozgásos dallal, a Tapsolok itt dallal indítottam, ami segített a ráhangolódásban és a pozitív hangulat megteremtésében, a mozgás örömének átélésében. Már az első percekben érzékelhető volt, hogy a gyerekek felszabadultan, örömmel kapcsolódtak be a közös éneklésbe és mozgásba. A gyümölcsökről szerzett ismeretek felelevenítése és egészségüknek megőrzésének tudatosítása során lehetőségük nyílt a természet közelségének megtapasztalására, amely a megfigyelőképességet, kifejező, az együttműködési készséget, szókincset, a társas kapcsolatok alakítását, a türelem, empátia és tolerancia fejlesztését is segítette.
A gyümölcs süni elkészítése kedves része volt a foglalkozásnak. Fontosnak tartom, hogy a kézműves tevékenységek során ne csak a finommotorika fejlődjön, hanem az érzelmi intelligencia is, hiszen ezek az élmények mélyebb önismeretet alapoznak meg.
A Bagdi Bella: Szép nap dalának beépítése a foglalkozásba nagyon hatékony eszköznek bizonyult a jó hangulat fenntartásában és az optimista attitűd erősítésében. A mozgással kísért zenés játék oldotta a feszültséget, és segítették a gyerekeket abban, hogy kifejezzék önmagukat. A gyümölcssaláta készítés a közösségi élmény csúcspontja volt: a közös alkotás, a szenzoros érzékelések során szerzett tapasztalatok, az ügyesebb gyerekek társaik megkínálása, kiszolgálása maradandó élményt jelentett a gyerekeknek.
Összességében a foglalkozás elérte célját: a tevékenység feladatai jól illeszkedtek a gyerekek életkori sajátosságaihoz, és lehetőséget adtak a differenciálásra, így minden gyermek a saját tempójában és képességeihez mérten tudott bekapcsolódni. Pedagógusként megerősítést kaptam abban, hogy a boldogságórák nemcsak a gyerekek jóllétét, hanem a közösség összetartását, szociális kapcsolatait is erősítik.




