Optimizmus gyakorlása

- Csoport neve: Szivárvány
- Áldás Református Óvoda
- Kategória: Óvodások
- Téma: Az optimizmus gyakorlása
- (37 megtekintés)
Beszámoló a Boldogságóra program októberi foglalkozásáról
Intézmény: Áldás Református Óvoda
Cím: 4642 Tornyospálca, Kossuth u. 111.
Korcsoport: nagycsoport
Téma: Az optimizmus gyakorlása
Foglalkozást vezette: Dicsőné Berecz Enikő
Időpont: 2025. október hónap
A Boldogságóra program októberi témája az optimizmus gyakorlása volt, amelynek célja a
pozitív gondolkodás fejlesztése és a gyermeki szemlélet formálása. A foglalkozás a tervezett
lépések mentén, jó hangulatban és aktív részvétellel valósult meg. A szervezési feladatok –
eszközök bekészítése, szellőztetés, a megfelelő tér biztosítása – időben és gördülékenyen
történtek meg. A motivációs mondóka és mozgás („Kicsi vagyok én…”) segítette a gyermekek
ráhangolódását. A közös mozdulatok és ritmus oldott légkört teremtettek. A relaxációs
gyakorlat („Napimádás”) során a gyermekek képesek voltak elengedni a feszültséget. A
kézfogás és a légzőgyakorlat nyugtató hatású volt. A kezdő ének – Bagdy Bella: Pozitív gyerek
vagyok – lendületes, vidám hangulatot hozott. A mozgásos elemek fokozott figyelmet és
együttműködést igényeltek. A téma bevezetése során Szomorú Szilárd és Boldog Blanka
karakterei segítették a gyermekek érzelmi azonosulását. Az emoji-k használata egyszerű,
játékos módon tette érthetővé a pozitív és negatív érzéseket. A gyermekek aktívan vettek részt
a képek elhelyezésében és az arckifejezések utánzásában. Ezzel fejlődött érzelmi
kifejezőkészségük. A mese bevezetésében Boldog Dóra báb és a „Kerekerdő kalandra hív…”
mondóka teremtett varázslatos hangulatot. A mese – Tódi törpe varázsszemüvege – segített
abban, hogy a gyermekek megértsék: a világot lehet szebben is látni. A varázsszemüveg
mondóka közös gyakorlása örömet okozott. A ritmusos szöveg, a mozdulatok és a fantázia
világa összekapcsolódott. A mese utáni 1 beszélgetésben megfogalmazták, voltak-e már
szomorúak, és ki vigasztalta meg őket. Megértették, hogy a pozitív gondolkodás segíthet a
nehéz helyzeteken való túllendülésben. A feldolgozó tevékenység részeként varázsszemüveg
készült. Az előre kivágott formák díszítése során a gyermekek szabadon kibontakoztathatták
kreativitásukat. A kézműves tevékenység fejlesztette a finommotorikát, türelmet és esztétikai
érzéket. A környezettudatosság szem előtt tartásával újrahasznosított alapanyagokat is
használtunk. A foglalkozás lezárásaként kiszínezték az optimizmus jelképét, és a Boldogságvár második lépcsőfokára helyezték azt. A Boldog Mondóka közös elmondása megerősítette a pozitív élményt. A záró ének (Bagdy Bella: Boldog vagyok) és az önfeledt tánc felszabadult, örömteli légkört teremtett. A foglalkozás során végig érződött az aktív figyelem, a motiváltság és a jókedv. A csoport tagjai bátran fejezték ki érzéseiket és gondolataikat. A pedagógiai célok maradéktalanul teljesültek. Az optimizmus témájának feldolgozása segítette a pozitív szemlélet kialakulását. Fejlődött a gyermekek önreflexiója és érzelmi tudatossága. A mese és a játékos gyakorlatok összhangja erős érzelmi hatást váltott ki. A családok bevonása tovább növelte a téma hatékonyságát. Az otthoni feladat – a varázsgömb megrajzolása – lehetőséget adott a közös családi élmények megélésére. A szülők és gyermekek alkotásai a faliújságra kerültek, így a közösség részévé váltak. A pozitív gondolkodás gyakorlása játékos, élményszerű és életkoruknak megfelelő módon valósult meg. A csoport tagjai közötti kapcsolatok erősödtek. A Boldogságóra program célkitűzései októberben is megvalósultak. A foglalkozás lezárása után a gyermekek derűsen, jókedvűen távoztak. Az optimizmus gyakorlása nemcsak a foglalkozás ideje alatt, hanem a mindennapi életben is megjelenhet majd. A program hozzájárult a pozitív légkör, az elfogadás és az érzelmi biztonság erősítéséhez. A gyermekek fejlődése és érzelmi gazdagodása jól érzékelhető volt. A közösségi élmény megerősítette a csoport összetartását és a pozitív szemlélet fontosságát.




