Optimizmus gyakorlása

- Csoport neve: Csillagfürt Szivárvány csoport
- Csillagfürt Óvoda, Általános Iskola, Szakiskola, Készségfejlesztő Iskola, Fejlesztő Nevelést-Oktatást Végző Iskola, Kollégium és Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény
- Kategória: Óvodások
- Téma: Az optimizmus gyakorlása
- (56 megtekintés)
Optimizmus gyakorlása
A „Boldogságóra” program keretében megvalósított „Optimizmus gyakorlása” című foglalkozás célja az volt, hogy a gyerekek megismerjék mennyi jó dolog veszi őket körül a mindennapokban. A tevékenységek során arra törekedtem, hogy a gyerekek játékos, élményszerű formában tapasztalják meg a jókedv, a mozgás, a közös alkotás és az egymásra figyelés örömét.
A foglalkozást egy vidám, „Ha jó a kedved” c. mozgásos dallal indítottuk, ami segített a ráhangolódásban és a pozitív hangulat megteremtésében. Már az első percekben érzékelhető volt, hogy a gyerekek felszabadultan, örömmel kapcsolódtak be a közös éneklésbe és mozgásba. A gesztenyegyűjtő séta során lehetőségük nyílt a természet közelségének megtapasztalására, ami nemcsak mozgásos tevékenység volt, hanem a megfigyelőképességet és az együttműködést is fejlesztette.
A „Gesztenye fejek, szivecskék és az őszhöz kapcsolódó formák elkészítése különösen kedves része volt a foglalkozásnak. Fontosnak tartom, hogy a kézműves tevékenységek során ne csak a finommotorika fejlődjön, hanem az érzelmi intelligencia is, hiszen ezek az élmények mélyebb önismeretet alapoznak meg.
A Bagdi Bella dalok Rosszkedv elűző dalocska, Pozitív gyerek vagyok –beépítése a foglalkozásba nagyon hatékony eszköznek bizonyult a hangulat formálásában és az optimista attitűd erősítésében. A mozgással kísért zenés játékok oldották a feszültséget, és segítették a gyerekeket abban, hogy kifejezzék önmagukat. A rengeteg gesztenyével való közös játékok a közösségi élmény csúcspontja volt: a közös alkotás és az örömszerzés másoknak mindannyiunk számára maradandó élményt jelentett.
Összességében a foglalkozás elérte célját: A tevékenységek jól illeszkedtek az életkori sajátosságaikhoz, és lehetőséget adtak a differenciálásra, így minden gyermek a saját tempójában és képességeihez mérten tudott bekapcsolódni. Pedagógusként megerősítést kaptam abban, hogy a boldogságórák nemcsak a gyerekek jóllétét, hanem a közösség összetartását is erősítik. A jövőben szeretném még tudatosabban beépíteni a pozitív pszichológia elemeit a mindennapi nevelőmunkába, hiszen ezek a pillanatok valódi értéket teremtenek mindannyiunk számára.
