Optimizmus gyakorlása

- Csoport neve: Zümi óvodai csoport
- Csillagfürt Óvoda, Általános Iskola, Szakiskola, Készségfejlesztő Iskola, Fejlesztő Nevelést-Oktatást Végző Iskola, Kollégium és Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény
- Kategória: Óvodások
- Téma: Az optimizmus gyakorlása
- (90 megtekintés)
Boldogságóra vázlat
A foglalkozás helye: Csillagfürt EGYMI, Zümi csoport
Ideje: 2024.10.24
A foglalkozást vezeti: Borsodi Ádámné
Foglalkozás témája: Optimizmus gyakorlása
A foglalkozás célja: A jó dolgok felismerése, erősítése.
A foglalkozás feladatai: Az egymásra figyelés képességének fejlesztése, erősítése. Elfogadás, kapcsolatteremtés kialakítása. Pozitív tulajdonságok megismerése, felismerése, megnevezése. Pozitív szemlélet alakítása, szókincsbővítés, szórás technikájának az elsajátítása. Az ősz szépségeinek a megismerése, felismerése, kommunikációs készség fejlesztése. Érzelmek felismerése társak arcán, pozitív énkép alakítása a társak segítségével.
1. Motiváció:Optimális optimizmus dal meghallgatása, videójának megtekintése.
2. Téma feldolgozása mesével: Tódi törpe varázsszemüvege.
3. Beszélgetés a meséről irányított kérdések segítségével, képek párosításával, a mese történéseit ábrázoló képek sorba rendezésével.
4. Varászszemüveg készítése zsírkrétával, színezett gríz szórással.
5. Varázsszemüveg segítségével az őszi képek csodáinak, szépségének a megfigyelése, felismerése, megmutatása.
6. Társ megfigyelése a varázsszemüvegen keresztül. Milyennek látod a társad? Érzelemeket ábrázoló piktogrammokkal segítettem a beazonosítást. ( kedves, mosolygós, vidám, szomorú )
7.Lezárás: Bagdi Bella: Rosszkedv elűző dalocska meghallgatása, mozgássorral kísérése, mozgás utánzása.
Boldogságóra reflexió: Optimizmus gyakorlása
A tevékenység hangulatát nagyon jól megalapozta a motivációnak választott dal és a hozzá készült videó. A mese történetét érdeklődve hallgatták a gyerekek, majd aktívan válaszoltak a képek segítségével a feltett kérdésekre, megmutatták, hogy melyik képre gondolok a történet átbeszélése során. A saját varázsszemüveg elkészítése nagyon motiválóan hatott a gyerekekre, buzgón színezték, szórták a színezett grízt, ami új élményhez juttatta a gyerekeket az alkotás során. Az elkészült szemüvegek segítségével kíváncsian keresték az őszi képeken rejlő kincseket, szép dolgokat. Társaik szemüvegen át történő megfigyelésük során a segítségül használható érzelem piktogrammokkal beazonosították társaik érzéseit.
A foglalkozás befejezéseként Bagdi Bella: Szomorúság űző dalának a mozdulatsorait mutogatva űztük el a rosszkedvet a csoportból.