Optimizmus gyakorlása
- Csoport neve: Csillagfürt Szivárvány csoport
- Csillagfürt Óvoda, Általános Iskola, Szakiskola, Készségfejlesztő Iskola, Fejlesztő Nevelést-Oktatást Végző Iskola, Kollégium és Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény
- Kategória: Óvodások
- Téma: Az optimizmus gyakorlása
- (80 megtekintés)
Boldogságóra vázlat
A foglalkozás helye: Csillagfürt EGYMI
A foglalkozást vezeti: Papp Gáborné
Foglalkozás témája: Optimizmus gyakorlása
A foglalkozás célja: A jó dolgok felismerése, erősítése.
A foglalkozás feladatai: Pozitív dolgok megismerése, felismerése.
1.Motiváció: Ha jó a kedved c dal éneklése, mozgásutánzással.
2.Előzmény: Séta a közeli gesztenyefához, gesztenyék gyűjtése, gesztenyedobó verseny.
3. A csoportszobában Gesztenye Gusztik készítése. Miért mosolyog Gesztenye Guszti? Te hogyan tudsz mosolyogni? Mutasd Meg! Nézd meg a tükörben! X.Y. miért sír? Vigasztaljuk meg! Nagy ölelés neki! Űzzük el a rossz kedvét!
4. Mozgásalapú zenehallgatás: Bagdi Bella: Rosszkedv elűző dalocska meghallgatása, mozgással kísérése
5.Tökfaragás, mosolygós cica készítése közösen.
6. A töklámpás meggyújtása, körül táncolása, éneklés mozgásutánzással. A töklámpás elszállítása optimizmus falvára, (a másik óvodai csoportba) ezzel örömet okozni a másik csoport gyermekeinek is. Közös tánc a világító töklámpás körül.
7. Lezárás: Bagdi Bella: Pozitív gyerek vagyok című dalára közösen táncoltunk.
Reflexió:
A foglalkozást több napnyi előkészület, ráhangoló foglalkozás előzte meg. A hét elején elmentünk közösen a legközelebbi gesztenyefához gesztenyét szedni, a gesztenyefát megölelni, így köszönve meg a fának, hogy termésével rengeteg új játékot játszhatunk. Még kint a szabadban gesztenye dobó versenyt játszottunk. A csoportszobában gesztenye és makk gyűjtő versenyt, tárgy-kép egyeztetős játékot, és számolós játékot játszottunk a gyerekekkel. Megnéztük Bogyó és Babóca: Az elveszett mogyoró meséjét, amelyről beszélgettünk, majd mókus etető játékot játszottunk úgy, hogy a dobozokba összeszedett makkot és diót egy varázs erdőn keresztül elvittük mókusnak, hogy legyen mit ennie télen. A varázs erdőben különböző akadályokon kellett keresztül menni, kidőlt fákon átugrani, alagúton átmászni, billenő hídon átkelni a doboz élelemmel.
Ekkor beszéltük meg, hogy a mókus bízott abban, hogy nem marad éhes a télen, hiába veszett el az összegyűjtött élelme. A mókus bízott abban is, hogy valaki segíteni fog neki. Nem kezdett el sírni, hanem kérte a gyerekek segítségét, akik nagyon nagy lelkesedéssel mentek segíteni. A mókus egy nagy öleléssel meg is köszönte a gyerekeknek a segítséget. Szintén a hét elején egy szülő jelezte, hogy vett tököt a gyerekeknek, amit nagy örömmel el is fogadtunk.
A Boldogság óra foglalkozáson elején motivációként elénekeltük a gyerekek kedvelt dalát, amit mozgással kísértünk: Ha jó a kedved…..
A dal éneklése után jó kedvű Gesztenye Gusztikat készítettünk előre kifúrt gesztenyékből, amihez a mosolygós fejeket is előre megrajzoltam. Amikor elkészültek a gyerekek az emberkékkel, kiraktuk mindet egymás mellé, és megnéztük őket. Szerintetek milyenek a Gesztenye Gusztik? Boldogok vagy szomorúak? Mosolyognak? Miért mosolyognak? Ti hogyan tudtok mosolyogni? Mutassátok meg! Nézzétek meg a tükörben! Ki szokott gyakran sírni? Most is sír! Vigasztaljuk meg! Nagy ölelés neki! Űzzük el a rossz kedvét!
Hallgassunk zenét! Bagdi Bella: Rosszkedv elűző dalocska meghallgatása, mozgással kísérése.
Gyertek segítsetek kifaragni a tököt, amit G.D. anyukája hozott. Nézzétek csak nem is sír már X.Y, sikerült elűznünk a rosszkedvét, és képesek voltunk jó kedvre deríteni!
A tökfaragásban minden gyerek nagy örömmel vett részt. A kifaragott tököt ki is világítottuk a besötétített csoportszobában, ami még nagyobb örömöt okozott a gyerekeknek. Körbe táncoltuk, el is fújtuk a gyertyát többször is, majd egy nagy traktoron átvittük optimizmus falvára ( a másik csoportba) ahol szintén meggyújtottuk a gyerekek nagy örömére. Lezárás képen Bagdi Bella: Pozitív gyerek vagyok című dalára közösen táncoltunk.