Optimizmus gyakorlása

Optimizmus gyakorlása

Október havi Boldogságóráinkon az alábbi foglalkozások kerültek lebonyolításra:
1. Beszélgetés: (szómagyarázat) Mit jelent az, hogy valaki OPTIMISTA, milyen tulajdonságai vannak egy optimista embernek? Mi az OPTIMISTA ellentéte? Megbeszélés ki érzi magát többnyire optimistának. Táblakép: optimizmus ismérvei, optimista szemüveg rajz.
2. Október hónap néhány jeles napjainak megemlítése: A zene világnapja, A mosoly világnapja,
Az ölelés világnapja (ki hány embert ölelt meg aznap), A lelki egészség világnapja (beszélgetések, videók a témákkal kapcsolatban)
3. Tippek az optimista gondolkodásmód fejlesztéséhez: pl:
-Indítsuk a napot pozitív megerősítésekkel!
-Próbáljunk mindig a jó dolgokra koncentrálni
-Találjuk meg a humort a nehéz helyzetekben
A tanulók önálló gondolatainak megfogalmazása.
Optimuzmus dal meghallgatása (A világomban minden rendben van: Bagdi Bella előadásában)
4. Optimista szemüveg készítése (projektmunka kartonból) Mindenki felveszi majd pozitívan látja tőle a világot, mindenki elmondja mit, tapasztal. „ Az élet napos oldala”
5.Mit állapíthatunk meg magunkról vagy másokról akik gyakorolják az optimizmust?
Tanulók gondolatainak megfogalmazása + kiegészítésekkel
Annak az embernek nő az energiája, hozzájárul az élethez való elégedettséghez, boldog, kiegyensúlyozott, reményteljes, nő az önbizalma.
A foglaklkozásokon szívesen résztvett minden tanuló, saját bevallásuk szerint, tetszettek nekik az órák.

Képek