Optimizmus a napjaimban

121552836_368862964251822_13806465031670307_n.jpg

A foglalkozás típusa, célcsoport: Boldogságóra – október hónap; célcsoport: T24-es épület, középiskolás lányok

A foglalkozás dátuma: 2020.10.15.

A foglalkozás címe: Optimizmus a mindennapjaimban

Mi volt a foglalkozás célja?
A kollégisták fogalmazzák meg a pesszimista és az optimista szemlélet közti különbséget, illetve képesek legyenek elkülöníteni egymástól a pozitív, előremutató optimizmust a „hurrá optimizmustól”.
Ismerjék meg és alkalmazzák annak a technikáját, hogy miként lehet egy negatív helyzetben megélt eseményt pozitív hozzáállással gondolatilag átformálni, ezáltal a javunkra fordítani az átélteket.

Hogyan valósította meg ezt a célt?
1. Bevezető – vezetett beszélgetés, a fogalmak tisztázása
2. Az optimista gondolkkodás tudatos alkalmazásának néhány pozitív hatása a mindennapi életünkre
3. Játék a Pozitivity társasjáték kártyáinak segítségével
4. A három felajánlott feladat közül az „Optimista póló” című feladatot választottuk, amelyhez interneten kerestek a diákok ötletadó, megvalósítható képeket, majd egyénileg készítettek terveket, amely alapján közösen elkészítették a kollégium (BEKK) optimista pólóját.
5. „Napi idézetem” – egy előre bekészített kalapból mindenki húz egy optimista gondolkodásra sarkalló idézetet és elmondja, hogy számára milyen üzenetet tartalmaz ez
6. Zárókör – „Mit viszek ma haza?” – rövid egyéni vélemény a foglalkozás során megéltekről

Mennyire érzi sikeresnek a foglalkozást?
A foglalkozáson több olyan diák is részt vett, akikkel a korábbi években már feldolgoztuk ezt a témát, ezért megpróbáltam egy teljesen más megközelítését alkalmazni, amelyben a Pozitivity társasjáték nagy segítségemre szolgált.
A hangulat mindvégig oldott volt, értékes, őszinte megnyilvánulásokat hallhattunk. A feladat tervezésében és megvalósításában mindenki aktívan kivette a maga részét.

Képek