Optimizmus a mi erősségünk

- Csoport neve: Tokaji Tulipánok
- Tokaji Óvoda
- Kategória: Óvodások
- Téma: Az optimizmus gyakorlása
- (83 megtekintés)
A csoportunk már izgatottan várta a boldogóra foglalkozást. A téma az optimizmus gyakorlása és a pozitív gondolkodás volt. Kezdetben rávezetést alkalmaztam a Napimádás a gyerekek karjuk kitáró mozdulatával a levegő beszívását végeztük, majd leengedve a kart fújták ki a levegőt lassan. A gyerekek figyelmesen csinálták együtt a gyakorlatot. Elképzelték, hogy kifújáskor minden olyan rosszat kiengedünk magunkból, ami fáradtság, feszültség, izgalom, bánat. Legalább ötször megismételtük a gyakorlatot lassan ügyelve, hogy fújásnak hallható legyen a hangja van. Több fogalmat kellett megbeszélni a gyermekekkel, mivel csak 4 évesek, ezért a bizalom, remény, optimizmusról kezdtük a beszélgetést. Utána a Boldog Blanka és Szomorú Szilárd játékot játszottuk. Két csapatot alakítottunk ki. Egy szomorú és egy vidám emojit hurkapálcára rögzítettem. Megtanulhatták metakommunikációs eszközzel, mimikával direkt módon kifejezni érzelmeinket. A játék során a szomorúságból vidámságot varázsolunk. Bár már annyira jó hangulat alakult ki, hogy a végén már mindenki vidám volt. A következő feladat, hogy arckifejezéseket mimikákat gesztusokat csoportosították a gyerekek képekkel pozitív és negatív jellemvonásokat határozták meg. Végül vidám csapatba kerültek Boldog Blankák és a negatív jellemvonások, érzelmek pedig a Szomorú Szilárdok csapatába. A testünk témakörhöz rendkívüli jól illeszkedett, mivel a heti témánk a betegségek elleni védekezés. Elhelyezkedtünk a meséhez. Figyelmesen hallgatták a gyerekek. A bohócos mesék illusztrációval adtam elő. Tanulságot is megbeszéltük, még sokszor, ha kellemetlen dolgok történnek velünk, neki út nehéz, de így gyógyulunk meg, ha optimisták vagyunk, mint a kislány. Ha erősek vagyunk, segíti a gyógyulást, ha megisszuk a teát. A héten nagyon szép időnk volt ezért optimista sétára indultunk. Nagyon élveztük a természet szépségét, akkor még a szemüvegek nem voltak készen, de azért jókedvűen csodálták meg a körülöttünk lévő világot. Másnap sikerült elkészíteni az optimista szemüvegeket, amennyit, a gyerekeknek. Kis masnikkal díszítették ki a szemüvegeket ragasztással, és gumiból készítettük el a rögzítését. Közös képet is készítettünk a szemüvegben, hogy optimisták vagyunk. A szuper erős színezőből remény és optimizmus képet színeztük ki a gyerekek és tanultuk a kis mondókát, ami mellette volt leírva és hazaadtuk a lapot, hogy otthon is gyakorolhassák a szülőkkel. Végezetül a második lépcsőfokra felragasztottuk a mosolygó fejet, ezzel befejeztük a boldogság óra foglalkozást, de még többször más élethelyzetekben is még az udvaron és mondták a gyerekek, hogy optimisták vagyunk. Sőt, otthon is megjegyezték és mondták a szülők, hogy tetszett nekik a foglalkoztatás. A szülők is nagyon támogatók a boldogóra témával kapcsolatban. A BOLDOG faliújságot szeretettel olvassák, van, aki lefotózta a pozitív üzeneteket, amit minden hónapban változtatok a témával kapcsolatban. Azt vettem észre, hogy teljesen megváltozott a szülők hozzáállása miután bevezettem a boldogságórákat. Ők is sokkal pozitívabbak lettek, kevesebb a panasz, a negatív visszajelzés. Örülök, hogy minden hónapra van naptár a témával kapcsolatban, kirakom a zárt csoportunkba és a Boldog faliújságra is.