Optimizmus

- Csoport neve: Bóbitácskák
- Levendula Óvoda
- Kategória: Óvodások
- Téma: Az optimizmus gyakorlása
- (72 megtekintés)
Ebben a hónapban a Boldogságóra foglalkozást összekapcsoltuk a Mentálhigiénés világnappal. A foglalkozás elején bekapcsoltam a gyerekeknek a Bagdi Bella Pozitív gyerek vagyok című dalt, ami nagyon tetszett nekik, le is ültek a szőnyegre. Az én hangom című relaxációs gyakorlatot választottam erre a foglalkozásra. Megbeszéltük, hogy mindenkiben szokott lenni negatív érzés, például szomorúság, düh, stb. Ezt gyűjtsük most össze a testünk minden pontjáról, és ki fogjuk kiabálni magunkból. Az összes ablakot kinyitottam, majd mindenki jó hangosan kiabálhatott egyet. Amikor felemeltem a kezem, mindenki elcsendesedett, az ablakokat pedig bezártam. Így kizártuk a sok rossz érzést. Már csak a jó érzések maradtak bennünk. Ölelőkör következett, amit már jól ismertek a gyerekek. Boldog Dóra is megérkezett hozzájuk, őt is körbeadták, mindenki megölelte. Szomorú Szilárd és Boldog Dóra báb segítségével megbeszéltük, hogy valaki mitől lehet szomorú, vagy mérges, és hogyan segíthetünk rajta, hogyan vidíthatjuk fel. Sok érdekes dolgot mondtak a gyerekek „akkor leszek szomorú, ha anya mérges”. Hogyan segíthetünk? „jól kell viselkedni, és akkor anya nem lesz mérges, én pedig szomorú”. „én akkor vagyok szomorú, ha anya későn jön értem az óvodába” Ezen vajon hogyan segíthetünk? „Én játszanék vele addig, úgy hamar eltelik az idő.”. A beszélgetés után mese következett (Bezzeg Andrea: Tódi törpe varázsszemüvege című mese). A végén közösen többször elmondtuk a mesében szereplő versikét. Mindenki elkészíthette a saját varázsszemüvegét ragasztás, rajzolás technikájával. Majd ki is próbálták. A gyermekek képzelete szárnyalt, volt aki kastélyt, szivárványt, jó gyereket, virágot, stb. látott a varázsszemüvegen keresztül, többen mondták, hogy látom anyát, vagy apát. Ezt követően hoztam nekik egy kosarat, mondtam, hogy a világ legjobb gyerekének a képe van benne (tükör). Mindenki egyesével belenézhetett, de nem lehetett elmondani, mit látnak. Meg kellett egy kis ideig tartani a titkot. A játék végén megbeszéltük, ki mit látott benne. Nagyon mosolyogtak, amikor belenéztek a kosárba. Megbeszéltük, hogy mindenki jó gyerek. A foglalkozás végén felragasztottuk az optimizmus jelét a második lépcsőfokra, és megbeszéltük, hogy hazaviszik a varázsszemüveget és otthon anyáék is kipróbálhatják.