Optimizmus
- Csoport neve: 10.a
- FM ASzK - Mátra Erdészeti, Mezőgazdasági és Vadgazdálkodási Szakgimnáziuma, Szakközépiskolája és Kollégiuma
- Kategória: Középiskolások
- Téma: Az optimizmus gyakorlása
- (140 megtekintés)
Boldogságóra október: optimizmus
Mivel most új osztályt kaptam, igyekeztem új feladatsorokat is kitalálni. eddig sokat dolgoztam kártyákkal (OH) és mesékkel, most újítottam egy kicsit:
1.Rajzolásos feladat: Mi van benned rajzold le! Engedd, hogy a kezed irányítson!
Majd reflektáltak a tanulók, hogy mi volt bennük a rajzolás során, vagyis milyen gondolatok és érzések jelentek meg bennük:
vágyak és célok, fáradtság, egy személy, aki fontos nekik, holnap péntek, szombaton születésnapja lesz, célhoz vezető utak, volt 2 tanuló, akinél semmi sem jelent meg, de a célok több embernél.
2. Kádár Annamária: Valódi példaképek c. kötetből olvastam fel az osztálynak Vecsei H. Miklós életét, majd utána megnevezték a tanulók, hogy milyen gondolatok ébredtek fel bennük a történet kapcsán: Az alábbi vélemények születtek:
2 tanuló like jelet mutatott
tetszett nekik, hogy a szereplő bizonyítani akart
motiválata őket a történet
a fiú tanult a hibájából, ezt több tanuló is megemlítette
nem a többséget követte
küzdött és másnak is segített
lerakta a telefont
Sherloch Holmes idézete tetszett egy tanulónak: „Az ördög a részletekben rejlik”
telefonos volt és tett ellene
volt, aki látta a szereplőt színházban Nemecsek Ernőként
3. Majd felolvastam nekik Az optimista hitvallást, amit már hallottam Bagdi Bellától
„Ígérd meg magadnak, hogy..”
Nagyon tetszett a tanulóknak.
4. Majd könyvjelzőt kapott mindenki, amit az előző osztályomba járó fiútól kaptam jutalmazás céljából. A 4 féle könyvjelzőn idézet volt, amit felolvasott egy-egy tanuló. a könyvjelzőket az irodalmi szöveggyűjteménybe tettük. Ha bármikor elolvassák az idézetet, eszükbe jut majd az óra.