Optimizmus

Foglalkozásterv 2. – Az optimizmus gyakorlása
A Boldogságóra vezetője:
Jeney Gabriella
Kaposvári Nemzetőr Sori Központi Óvoda, 2020/2021-es tanév
Bojtocska csoport, 3-4 éves korosztály
Szervezési feladatok
-csoportszoba előkészítése
-hangulatjelző kártyák elhelyezése
-jelek előkészítése
Ráhangolódás

– Mi is az optimizmus?
Derűlátás, bizakodás, a jó észrevétele. Ha nem sikerül egy feladatot megoldani, ha nem nyerek elsőre a játékban, ha nem tudok még kétkeréken biciklizni, akkor sem adom fel, nem kesergek, hanem újra próbálom, mert hiszek magamban, és keresek egy másik megoldást a siker eléréséhez. Elhiszem, hogy jó vagyok valamiben!
Relaxáció

„Napimádás”
Körben állunk. Kezeinket emeljük fel magastartásba és szívjuk be a levegőt, majd engedjük le a karunkat, és fújjunk jó nagyot. Minden bánatot, feszültséget, rosszkedvet kiengedünk magunkból.

„Hervad a virágom, éled a virágom”
Körben állunk. „Hervad a virágom” kifejezésre lassan előre hajtjuk a fejünket, majd a vállunkat, törzsünket, és lógatjuk a karunkat. „Éled a virágom” kifejezésre lassan emelkedik a törzsünk vissza, és szép, egyenes testtartásba érkezünk.

Meghallgatjuk Bagdi Bella: Pozitív gyerek vagyok című dalát.

Jelentésteremtés
„Vettem a piacon”
A gyerekek körben ülnek. Egy fiú, egy lány… A fiúk a körték, a lányok az almák. Ha a játékvezető azt mondja: „Ma a piacon almát vettem” – akkor a lányoknak kell felemelniük a kezüket. „Ma a piacon körtét vettem” – fiúk emelik fel a kezüket. „Ma a piacon gyümölcsöt vettem” – mindenkinek fel kell emelnie a kezét.
Megismételjük a játékot dióval és gesztenyével.
Jelentésteremtés mesével

Triangulum hangjára odaröppen hozzánk a boldogság kék kismadara, hogy ő is velünk hallgassa a mesét. „Kerekerdő kalandra hív téged, hallgasd, mit súgnak a tündérek,
hipp-hopp, tárd ki a szíved kapuját,
mesevilág ajtaja előtted is nyitva áll.
Tikk-takk ketyeg a kis óra,
ezt üzeni neked a Boldogság Madara:
Gyere velem, vigyázz ránk a napsugár, Kerekerdőn a boldogság megtalál!

Majd elmesélem Bartos Erika: A hímestojások című meséjét.

A mese után megbeszéljük, hogy:
– Mi volt a lányok feladata?
– Mi történt Ugri tojásaival?
– Mit tett Ugri?
– Mindenki segített neki?
– Hogyan oldotta meg a helyzetet?
– Minden munkájával végzett Ugri?

Reflektálás
Értékeim háza
Egy emeletes házra sok ablakot rajzolunk. Közösen olyan készségeket, képességeket gyűjtünk, amiben a gyerekek jók, vagy most tanulják. Miután megbeszéltük ezeket az értékeket, beragasztjuk a képeiket a ház ablakaiba. A gyerekek naponta megnézhetik, és odarajzolhatják a jelüket ahhoz, amelyik képesség már az erősségük lett.

Képek