Optimistán szép az élet.

- Csoport neve: Csodamanok
- Encsencs-Penészlek-Nyírvasvári Általános Iskola Penészleki Tagintézmény
- Kategória: Alsósok
- Téma: Az optimizmus gyakorlása
- (18 megtekintés)
A gyerekek nagyon jól érezték magukat az órán, hiszen sok játékos feladat és vidám beszélgetés segítette őket abban, hogy megértsék: az optimizmus tanulható, és minden helyzetben érdemes a jó oldalát keresni a dolgoknak.
Az óra elején a „Mosoly körben” mindenki megosztott egy apró örömöt a napjából – ez azonnal jó hangulatot teremtett, sok nevetéssel.
A „Pohár félig tele vagy félig üres” játékban a gyerekek rájöttek, hogy ugyanazt a dolgot többféleképpen is lehet látni, és érdemes a pozitív szemléletet választani.
A „Keressük a jót!” feladatban közösen gondolkodtak azon, mi lehet jó a látszólag rossz helyzetekben – például, ha esik az eső, lehet tócsákban ugrálni vagy virágot öntözni.
A rajzolós részben, „Az én boldogságnapom” címmel, minden tanuló lerajzolta, mi teszi boldoggá őt – volt, aki a családját, más a barátait, háziállatát vagy a kedvenc játékát ábrázolta.
Az óra végén, a „Boldogságbuborék” gyakorlat során, mindenki elmondott egy pozitív mondatot magáról, majd buborékfújással „elengedte” a rossz érzéseket.
Érzések és eredmények:
A diákok felszabadultan, vidáman vettek részt a tevékenységekben. A legtöbben azt mondták, megtanulták, hogy mindig van valami jó, amiért érdemes mosolyogni. Az óra hozzájárult az önbizalmuk, önkifejezésük és empátiájuk fejlődéséhez.
