Optimistán szebb az Élet!

IMG_3975.jpeg

A világ folyamatosan változik, és egyre nagyobb szükség van az optimista emberekre.
Fel kell készítenünk a gyermekeket a kudarc elviselésére és kezelésére. Magyarázzuk el nekik, hogy a kudarc
csak átmeneti,
csak az élet csak egy területére vonatkozik,
és hogy ne a kudarc alapján ítélje meg magát.
Mit jelent az, hogy nem személyes? Megmagyaráztam nekik, hogy a kudarc a szerencsén is múlik, és bárkivel megtörténhet. Természetesen az esetek nagy részében egyén is követett el hibákat, de ez nem jelenti azt, hogy ezután bármit csinál, az kudarcra van ítélve. Lehet, hogy valaki nem készül egy vizsgára és ezért bukik meg, de az is előfordulhat, hogy váratlan kérdést kapott, leblokkolt, vagy épp nem érezte jól magát. Bármelyik is az igaz, egyik sem jelenti azt, hogy ezután minden vizsgáján meg fog bukni.
Mindenképpen tudatosítanunk kell a gyermekekben, hogy ez csak egy alkalom a sokból. Beszélgetnünk kell velük , és próbálni rávezetni, hogy mit lehetett volna máshogy csinálni.
Példàt kell nekem is mutatnom a gyerekeknek!
Az iskolában a gyerekek folyamatosan figyelnek engem is. Nem csak viselkedési, akár gondolkodási mintákat is átvesznek. Éppen ezért Nekem is pozitívabban kell gondolkodnom, és óvatosabban kell fogalmaznom.
Ha pozitív gondolatokat közvetítek, egy idő után környezetem is átveszi ezt a gondolkodást.

Az optimizmus a boldogság, az egészség és a siker kritikus készsége.Segíthetünk táplálni a gyerekek rózsás szemléletét, hogy reális optimistákká, kritikus gondolkodókká és rugalmas emberekké váljanak. Az optimista hozzáállás az, amikor a dolgok pozitív oldalát látjuk, és úgy érezzük, hogy az élet végül jól fog alakulni. Amikor kihívások merülnek fel, az optimisták hisznek abban, hogy túl tudnak (és túl is fognak) jutni rajtuk.
Sokat beszélgettünk a gyerekekkel mit jelent optimistának lenni, bízni, hinni magunkban, többször kijelenteni miden rendben van, meg tudom csinálni. Jól sikerül egy felelet, a barátaim elfogadnak olyannak, amilyen vagyok, a családom nagyon szeret, rengeteg pozitívumnak vagyok körül véve!
Az is hozzásegíti a gyerekeket az optimista életfelfogás elsajátításához, ha büszkévé teszik saját magukat, és ha megkapják az elismerést. A héten mindennap kis cetliket tűztem a terembe napi feladatokkal: szellőztetés, tábla letörlése, stb. . A gyerekek csak akkor szedhették le a cetliket, ha készen voltak. Észrevettem, hogy egy idő után óriási büszkeséggel tölti el a gyerekeket, ha valamelyik feladatot elvégezték, és mutathatják a papírt, vagy ha szólhatnak,hogy szépen megcsinálták az adott feladatot, nézzem meg én is. Ez a módszer nemcsak az önállóságra neveli a gyerekeket, hanem arra is, hogy mekkora öröme van annak, ha büszkék lehetnek valamire, ezzel is bizonyítva az értéküket.
Az optimizmus témakörben nem az az üzenet, hogy minden rendben lesz, hanem az, hogy nehézségekkel is találkozhatunk majd, melyek megoldhatóak — de nem mindig könnyen vagy egyből. És minél bátrabban veti bele magát a gyermek a világ meghódításába, annál magabiztosabb lesz, és annál inkább megragadja majd a lehetőségeket.
Célom az volt , megtanítsam őket arra is, hogy legyenek büszkék önmagukra. Ez akkor a leghatásosabb, ha a dicséret, mely egy felnőtt, jelen esetben részemről érkezik, személyre szabott, őszinte és megfelelő mértékű, illetve amikor a gyermek maga is megérti, hogy valami nagy dolgot ért el!

Képek