Optimistán látjuk a világot!

- Csoport neve: Tündegyermekek 2. osztály
- Kiskunmajsai Móra Ferenc Óvoda, Általános Iskola, Fejlesztő Nevelés- Oktatást Végző Iskola, EGYMI
- Kategória: Tanulásban akadályozottak
- Téma: Az optimizmus gyakorlása
- (97 megtekintés)
Az optimizmus gyakorlása
A villámlazítás relaxációs gyakorlattal kezdtem a foglalkozást. Péntek révén fáradtak és enerváltak voltak a gyerekek. A mozgásalapú gyakorlat során kellőképpen ellazultak és érdeklődve várták a foglalkozás menetét, tartalmát.
Az éneklés jókedvre derített mindenkit.
Optimista látásmódot adó szemüvegeket készítettünk. A szemüvegeket csillogó és színes kövekkel díszítették. Ez az apró kiegészítő már teli találat volt, hiszen minden, ami csillogó és fényes tetszik a lányoknak. Még a fiúk is élvezettel ragasztották a flittereket.
A színezés, a nyírás és a ragasztás munkafolyamata közben tudtunk kötetlenül beszélgetni: mit jelent az optimizmus? Mi jellemzi az optimista ember magatartását? Mi az optimizmus ellentéte és mit jelent az?
Szituációs gyakorlatokkal érzékeltettem a pesszimista és az optimista ember különbségét. Mondatokat fejeztettem be a gyerekekkel:
– Nem sikerült a matek dolgozat ötösre, de…
– Amire a legbüszkébb lehetek, hogy…
Közösen elolvastuk A lakatlan sziget című történetet és megbeszéltük a tanulságot.
A foglalkozás lezárásaként a Világomban minden rendben van című dalt.
Nagyon élvezték a gyerekek a téma feldolgozását.