Optimista vagyok

Optimista vagyok

Októberben a Boldogságóra Programot az optimizmus gyakorlásával folytattuk.
Első órában az optimizmus és pesszimizmus fogalmakat ismertettem meg a gyerekekkel, példákat is mondtunk, elkészítettük az optimista szemüveget. Meglepődésemre, a gyerekek el voltak ragadtatva, hogy valóban minden másképp látszik a szemüvegen keresztül.
A kolléganők érdeklődésére lehetővé tettem, hogy megnézzenek egy boldogságórát. Sok gyakorlatot sikerült megvalósítanunk. Volt nevetésverseny, keresztrejtvény, mese, kérdéssor a mese alapján, zenehallgatás. A nagyobb tanulók csoportos munkában különböző gyakorlatokat oldottak, amelyekben optimista és pesszimista gondolkodásmódjukat fejtették ki, ezeknek következményeit beszéltük meg. A kisebbek belenéztek a varázstükörbe, majd lerajzolták mosolygós önmagukat.
Egy játék során megtapasztaltuk az optimista csapat szurkolásának hatásait, és a pesszimista csapat lehangoló gondolatainak hatásait.
Megbeszéltük, hogy miért jó optimistának lenni, és miért hasznos, hogy ezt a képességünket erősítsük.
Az óra nagyon sikeres volt, csupa pozitív visszajelzéseket kaptam.
Közös elvek alapján elkészítettük saját csapatzászlónkat is.

Képek