Optimista Teknőcök

optimizmus_3.jpg

A boldogságóra optimizmus témakörében a gyerekeknek a ”Mit súg a párnád?” gyakorlatot választottam. Elsősorban azért mert ez nagyjából megfelelt a csoport életkori sajátosságainak, illetve a párnával való közeli kontaktus bátorságot adott azoknak a gyerekeknek is akik kissé bátortalanabbak, visszahúzódóbbak. Célom az volt, hogy felfedezzék a világ szépségeit, megtanulják észrevenni a jót maguk körül és megtapasztalják, hogyan segíthet a pozitív gondolkodás a mindennapokban.
A játék menete:
– „Lufifújással kört alakítottunk, majd minden gyerek helyet foglalt a szőnyegen, szabadon választott helyzetben (törökülés, sarkon ülés, nyújtott ülés).
– Az optimizmus fogalmának megértetése a gyerekekkel úgy, hogy mindenki számára érthetővé váljon. Azt gondolom ehhez az a legjobb módszer, ha játékos feladatokon és változatos tevékenységeken keresztül formálom az optimista szemléletüket, hozzáállásukat.
– Arcjáték tükörrel, érzelmeket kifejező kártyákkal: minden gyerek elmondhatta, hogy milyennek látja a saját arckifejezését (szomorú, vidám…), majd a kártyákból húzva az ábrázolt érzéseket. – Mitől lehet valaki szomorú, vidám stb.? Te mit teszel akkor amikor szomorú, vagy vidám vagy? Melyik érzés a jobb?
– Az általam hozott mintás párna volt a varázspárna. Az instrukció elmondása után megmutattam a gyerekeknek a játék menetét: „Kedves párna szomorú vagyok mert reggel nem találtam meg a kedvenc gyűrűmet! Mit tehetnék? (fülemhez tartottam a párnát és „kihangosítva” magam, mintha a párna válaszolna: Nézz meg a szekrény alatt! – Köszönöm szépen, erre nem is gondoltam!)
– A varázspárnába mindenki belesúghatta bánatát, majd amikor „elengedte”, megkönnyebbülhetett. A feladat során megtapasztalták, hogy a negatív érzéseket is ki lehet fejezni, és
– A játék végén a párnát középre helyeztem és mindenki ráfeküdhetett, kifejezve ezzel örömét a varázspárnának.
A gyerekek nagyon jól érezték magukat a játékok során, örömmel vettek részt benne.

Képek