optimista óra

IMG_20171026_101433.jpg

Az októberi hónapban az optimizmus gyakorlását szőttem bele osztályfőnöki óráimba. Ebből emelném ki azt, amelyikben a leginkább hangsúlyos volt.
Ideiglenesen egy másik teremben helyezték el az osztályomat; a tágas, interaktív táblás terem helyett, egy kisebb, sötétebb helységbe kerültünk, így szükség is volt némi optimizmusra. Az órát relaxációs gyakorlatokkal kezdtük. elsőként a „fújj-fújj” gyakorlattal igyekeztünk kiengedni minden rossz gondolatot, s különböző szeles hangjaink megjelenítésével jeleztük az összetartozásunkat is: mindenki egy kis szellővé vált közös optimista szélviharunkban. Ezután a testünket is megmozgattuk a „Napra forgó a napraforgó” gyakorlattal, szükség is volt rá, mert a szüneteket leszámítva már negyedik órája ültek a padokban. Ezeket a gyakorlatokat örömmel végezték, később más óráinkon is megismételtük őket nagy sikerrel.
Ezután a tanári kézikönyv „az optimizmus gyakorlása” oldalaival folytattuk, különböző idézeteket vizsgáltunk meg, ami után a „hogyan gondolkodjunk optimistán” 5 pontot vitattuk meg. Ezt követte A lakatlan sziget című történet közös feldolgozása. Az óra utolsó felében a Szép új világ feladattal zártunk, amikor is igyekeztünk egy egyenként A5ös méretű kép elkészítésével egy színes montázst készíteni a lehető legjobb eljövendő világot ábrázolva. Erről csatolok is néhány képet.
A foglalkozást relaxációval zártuk le.
Összegezve: jó hangulatban, hasznosan, a diákok szerint meglepően gyorsan telt el a tanóránk.

Képek