Optimista október

IMG_20191025_093123.jpg

Az optimizmus gyakorlása

A hónap témáját mesefeldolgozással vezettem be. A szomorú királykisasszony című mese jól illeszkedett a magyar irodalom tananyagához. Ez azért is fontos számomra, mert nincs órarendi lehetőségem a boldogságórák tartására, mindig más tanóra terhére tartom ezeket a foglalkozásokat. Így aztán a mese kapcsán beszélgettünk a szomorúságról, vigasztalásról és páros munkában nagyszerű és igen elgondolkodtató ötleteik támadtak a gyerekeknek arról, hogy miért is szomorú a királykisasszony, s hogy tudnák megvigasztalni. A közös megbeszélés során azt a következtetést vontuk le, hogy maga a tény, hogy valaki meghallgat, és törődik velünk, már vigaszt nyújthat. Azt is megfigyeltük, hogy aki segíteni próbált a szomorúságon, mindig valamilyen pozitív gondolattal tette ezt meg.
Ekkor próbáltuk ki a Pozitivity társasjáték „Csak pozitívan!” kártyáit, melyek segítségével gyakoroltuk a negatív gondolatok átformálását.
A negatív gondolatok átalakításához mindenki kapott egy szilikon karkötőt, amelyet a rossz érzést keltő gondolataink megjelenésekor átrakunk a másik csuklónkra, és közben megpróbáljuk a gondolatunkat is jó irányba terelni, pozitívvá formálni.
Hasonló céllal készítettünk a hónap folyamán vicces „pozitív szemüveget”, mellyel a jó gondolatokat varázsolhatjuk magunk elé.
Kaptak laminált kártyákon, pozitív megerősítő gondolatokat is. Ezeket ki a tolltartójában hordozza, ki pedig könyvjelzőnek használja.
Telitalálat volt a hónap dala. Óriási sikere volt az osztályban, nagyon szívesen éneklik együtt, hogy: Pozitív gyerek vagyok, gyakran leckeírás, vagy más tevékenység közben is. Valaki elkezdi, aztán együtt skandálják. Nagyon jó ezt látni és hallani.
Egy kisfiú azonban tudatosan mindig elferdítette a szöveget, de nem avatkoztam közbe, kíváncsi voltam, hogy mit ér el a viselkedésével. Az osztály többi tagját annyira magával ragadta a zene lendülete, hogy nem törődtek vele, majd olyan egyöntetűen fejezték ki, hogy nem tetszik nekik ez a „vicceskedés”, hogy meglepődött az osztály „bohóca” és nem próbálkozott többet, majd nagy lelkesedéssel gyártotta az optimista szemüveget, pedig a barkácsolás nem az erőssége.
Optimistán várjuk a novembert és az új témát!

Képek