Optimista manók

Optimizmus1-3.jpg

Az optimizmus témájának feldolgozásához Fűz Nóra Úgysemegy és Debizony című meséje nagy segítséget nyújtott számomra. A mesét kolléganőm közreműködésével bábos formában mondtuk el. Mesélés közben és a mese zárásaként a két kismanónak örömmel válaszoltak a gyerekek, büszkén mondták, mi mindent tudnak már egyedül. A bábokat a mese végén megnézhették, a „jószagú” hátizsák kincseit megvizsgálták, sokan szeretettel ölelték a két manót. A mese lezárásaként a mozgásos mondókánk végén „ igazi manócsemegét” kaptak a manókká változott gyerekek, a szülők által biztosított gyümölcsöket. Szabad játékidőben többen is kiszínezték a mese szereplőit.
Másnap a tízóraira kapott limonádét is szívesen fogyasztották, hiszen ez volt a „manók kedvence limonádé”.
A tevékenységek, a napi rutin, az öltözködés során gyakran a gyerekek hivatkoztak a mesére, hogy lám, ők ügyesebbek, mint Úgysemegy manócska, hiszen egyedül öltöznek, ügyesen tornáznak, terítenek.
Az optimizmus szimbólumát, a mosolygó arcot őszi alkotásaink témájának választottuk, a nagy méretű lapokra rajzolt egyik mosolygó arc körvonalait levelekkel ragasztották körbe, a másik arcon pedig őszi termésekkel gyakorolták a gyerekek a vonalvezetést.
Köszönöm a kollégáimnak, hogy segítettek az októberi Boldogságórát megvalósítani.

(A mesékhez és a relaxációhoz felhasznált irodalom: Bagdi Bella, Prof. Dr. Bagdy Emőke, Tabajdi Éva: Boldogságóra kézikönyv pedagógusoknak és szülőknek (3-6 éveseknek), Budapest, 2017., Boldogságóra Integrált Program Segédanyag, Óvoda, 2025/26 Október)

Képek