Optimista gyermek vagyok!

Optimista gyermek vagyok!

Az optimizmus gyakorlása

Vázlat
• Foglalkozást kezdő mondókas:
 „Kicsi vagyok én, majd megnövök én,
Én leszek a legboldogabb a Föld kerekén!” (Munkafüzet 11. oldal)
• Foglalkozást kezdő relaxáció:
 „Az én hangom” (Kézikönyv 37. oldal)
• A téma bevezetése:
 Szomorú Szilárd és Boldog Blanka hangulat játék (Kézikönyv 70. oldal)
• A téma feldolgozása:
• Mese: Fésűs Éva: Bundavásár
• Játék:
 Tükörjáték Bagdi Bella Szép nap című dalára
 „Egy aranyos kedves gyermek képét rejtettem el a dobozban. Nézzétek meg ki lehet az!” (eszköz: doboz, tükör)
• A téma lezárása:
 Közös körtánc Bagdi Bella Pozitív gyermek vagyok című dalára
 Varázsszemüveg készítése papírból színezéssel, ragasztással

Reflexió
A mai boldogságóra rendkívül sikeres volt, és minden tervezett elemet gördülékenyen sikerült megvalósítani, amely pozitív hangulatot és aktív részvételt eredményezett a gyerekek részéről.

Foglalkozást kezdő mondóka
A foglalkozást a „Kicsi vagyok én, majd megnövök én,én leszek a legboldogabb a Föld kerekén!” mondókával kezdtük, ami kiválóan megteremtette az óra alaphangulatát. A gyerekek lelkesen mondták velem a mondókát, és látszott rajtuk, hogy már ez az egyszerű kis rituálé is segített nekik abban, hogy összpontosítsanak, és pozitív hozzáállással induljanak neki az órának. Az ilyen ismétlődő kezdések hozzájárulnak ahhoz, hogy a gyermekek már az első percektől ráhangolódjanak a foglalkozásra.

Foglalkozást kezdő relaxáció
Az „Az én hangom” relaxáció szintén jól sikerült. A gyerekek figyelmesen követték az utasításokat, és különösen tetszett nekik, hogy saját hangjukra koncentrálhattak. Ez a rövid relaxáció segített nekik abban, hogy belső nyugalomra találjanak, és így az egész foglalkozás során nyugodtabban és fókuszáltabban vettek részt. Ez a gyakorlat különösen hasznosnak bizonyult a csendesebb, visszahúzódóbb gyermekek számára, akik ezzel feloldódhattak.

A téma bevezetése: Szomorú Szilárd és Boldog Blanka
A Szomorú Szilárd és Boldog Blanka hangulatjáték nagyon tetszett a gyerekeknek. A gyerekek könnyen azonosultak a karakterekkel, és lelkesen bekapcsolódtak a játékba. Nagyon ügyesen mutatták be a szomorúságot és a boldogságot különböző arckifejezésekkel és testtartásokkal. A játék segített abban, hogy megértsék, mindenki másképp élheti meg az érzéseit, és hogyan lehet felismerni ezeket az érzelmeket magunkban és másokban is.

A téma feldolgozása: Bundavásár mese
Fésűs Éva Bundavásár című meséjét teljes figyelemmel hallgatták. A történet különösen megfogta őket, mert egyszerű, de mégis tanulságos üzenetet közvetített: a pozitív, önbizalommal teli hozzáállás hozzásegít bennünket ahhoz, hogy megoldjuk az előttünk álló feladatokat.

Játék: Tükörjáték
A tükörjáték Bagdi Bella Szép nap című dalával meghittre sikerült. A gyerekek élvezték, hogy mozdulataikkal és mimikájukkal utánozhatták egymást, és ezáltal még inkább kapcsolódtak egymáshoz. A dal pozitív üzenete szépen harmonizált a boldogságóra tematikájával. Amikor a gyerekek meglátták saját tükörképüket a dobozban, örömmel és nevetéssel fogadták. Ez a gyakorlat remek lehetőség volt arra, hogy erősítsük a gyermekek önértékelését és önbizalmát, hiszen mindannyian egy „aranyos, kedves gyermeket” láttak, azaz saját magukat.

A téma lezárása
A foglalkozás lezárása közös körtánccal történt Bagdi Bella Pozitív gyermek vagyok című dalára. A körtánc egy szimbolikus és közösségépítő gyakorlat volt, amelyben mindenki együtt mozgott, és átélhették az egység és összetartozás érzését. A gyerekek felszabadultan vettek részt benne, mosolyogva és nevetve.
Végül a varázsszemüveg készítése nagy érdeklődést váltott ki. Mindenki lelkesen mutogatta saját egyedi szemüvegét. Ez a feladat nemcsak a kézügyességüket fejlesztette, hanem a képzeletüket is megmozgatta, és segített abban, hogy egy új nézőpontból lássák a világot.

Képek