Optimista gyerekek

- Csoport neve: Hám János Líceum
- Hám János Római Katolikus Teológiai Líceum
- Kategória: Alsósok
- Téma: Az optimizmus gyakorlása
- (120 megtekintés)
Téma: Az optimizmus gyakorlása
Osztály: Harmadik osztály
Tanító: Urban Klára
Játék: páros munka – ,,Min nevetünk?” Rajzolj le két dolgot, ami téged megnevetttet! Az egyik gyermek rajzol, a mellette ülő pedig reagál a rajzokra. Minden tanulónak sikerült mosolyt csalnia társa arcára (majd a szerepek cserélődtek) mindenkit sikerült megnevettetni. Nevetésverseny.
Mese: A kis bunda című mese felolvasása.
Miért tartja butának a család tagjait a kérő? Hogyan kellene egy menyasszonynak optimistán tekinteni a jövőbe? Beszélgetés, véleménynyilvánítás.
Beszélgettünk a gyermekekkel arról, hogy mennyire fontos számukra, hogy jó kedvűek legyenek, vidáman tudjanak nap, mint nap, együtt tevékenykedni a közösségben.
Ezt követően bevezettük a két fogalmat: optimista-pesszimista. Az optimista ember nem önámító, hanem derűlátó. Mindenben meglátja a jót. Nem adja fel, hisz a holnapban és a pozitív eredményben. Az utóbbi fogalmat kevesen hallották még, a jelentését senki sem ismerte. Közösen példákat hoztunk, részletekbe menően átbeszéltük, majd gyakoroltuk a nézőpontváltást.
Az élet napos oldalát látom: „Szép dolgok megnevezése”
Optimista tükörkép: – minden gyermek elkészítette saját „tükörképét”, melyen sugárzott róluk az optimizmus. A táblára elhelyezett rajzokat nézegették, s jókat nevettek belenézve a „tükörképbe”. Ezeket a képeket mindenki hazavitte. „Ha rossz a kedved, csak nézz bele ebbe a varázstükörbe!”
Végül meghallgattuk a hónap dalát. Vidáman köszöntünk el egymástól az óra végén.