Optimista gyerekek

- Csoport neve: Hám János Líceum
- Hám János Római Katolikus Teológiai Líceum
- Kategória: Óvodások
- Téma: Az optimizmus gyakorlása
- (40 megtekintés)
Csoport neve: „Lángocska”-nagycsoport
Óvónők: Hársfalvi Veronika-Virág
Ilonczai Maria-Camelia
Téma: „Optimizmus”
A foglalkozás elején megismerkedtünk Szomorú Szilárddal és Boldog Blankával, egy szomorú és egy vidám arcot ábrázoló emotikonnal. Két csoportot alkottunk, melyek egymással szemben álltak, az egyik csapat a vidám csapat volt, a másik a szomorú. A jelre a szomorú csapat arckifejezésükkel, testükkel, testtartásukkal szomorúságot fejeztek ki, a vidám csapat pedig mimikájukkal, gesztusokkal próbálták felvidítani a szemben álló társaikat. Sikerült vidámságot varázsolni a szomorú arcokra. Ezután megcseréltem a pálcákat és megcserélődtek a szerepek is.
Megbeszéltük, hogy melyik szerepben érezték jobban magukat a gyerekek.
Ezután elutaztunk Meseországba, majd közösen Boldog Dórával elmondtuk a „Kerekerdő kalandra hív téged” kezdetű meseváró mondókát.
A mese bemutatása után megbeszéltük, hogy miről szólt a mese, felsorolták a mese szereplőit, kérdések alapján visszamesélték a mesét, majd együtt újra átbeszéltük, hogy mit is jelent az „optimista” szó, azok akik hisznek a jóban, a szépben, a csodában, azok optimisták. Egy kislánynak az volt a kérése, hogy megsimogatja-e Sün Artúrt, természetesen ezt megtehette, majd sorba mindenki megvigasztalta egy simogatással a mese elején szomorkodó sünt.
Ezután lelkesen ismételgettük Tódi törpe szebben látó mondókáját, amit nagyon hamar megtanultak a gyerekek. Együtt megállapítottuk, hogy, ha optimisták vagyunk, akkor jól érezzük magunkat, s csodásan telnek a napjaink úgy az óvodában, mint otthon.
Miután felpróbáltuk a varázsszemüveget, melyet, ha felveszünk meglátjuk a rossz dolgokban is a jót, eldöntöttük, hogy mi is készítünk egy ilyen varázsszemüveget. Mindenki kidíszítette tetszése szerint, szívecskét, napocskát illetve mosolygós arcot pecsételvén a szemüvegekre. A varázsszemüveget hazavihetik otthonaikba, hogy családtagjaik is kipróbálhassák.
A foglalkozást a tükörjátékkal zártuk. Sorra a tükörbe néztek a gyerekek és egy-két pozitív tulajdonságot soroltak fel magukról.
Megköszöntem a tevékenységen való aktív részvételt és jutalomként egy mosolygós arcot ábrázoló matricát ajándékoztam mindenkinek. A gyermekek egy-egy öleléssel fejezték ki hálájukat a foglalkozás legvégén.




