Optimista gondolatok és pozitív megerősítések

- Csoport neve: napraforgo456
- Kistokaji Általános Iskola
- Kategória: Felsősök
- Téma: Az optimizmus gyakorlása
- (87 megtekintés)
A foglalkozás elején értékeltük az előző heti „Titkos barát” játékot. A gyerekek izgatottan meséltek élményeikről. Bár volt aki nem is nagyon érzékelte a „barát” jelenlétét…..Megbeszéltük, hogy ezt a játékot később újra elővesszük!
Az optimizmus óránkat a pesszimista- optimista fogalmak megbeszélésével kezdtük.
Ezután párokat alkotva az optimista és a pesszimista gyerek beszélgetett. A feladat az volt, hogy a pesszimista gyerek gondolatát mindig pozitív irányba kellett terelni. Szerepcserével is elvégezték a gyerekek a feladatot. Kihívásnak érezték mindkét szerepet- de nagyon élvezték!
Ezután angol nyelvű optimista gondolatokat és pozitív megerősítéseket választottak. Ezt elkészítették önmaguknak otthonra- hogy mindig erőt merítsenek az optimista üzenetekből.
Ezután körbeültünk a gyerekekkel. Arra kértem őket, hogy egy pesszimista gondolatukat, problémájukat írják fel egy papírlapra. gyűrjék össze, majd dobják be a kör közepébe. Az optimista szemüveg, varázsköpeny és varázsvirág segítségével a pesszimista (fekete sapkás) gondolatot átformálták pozitív gondolattá. A gyerekek önként jelezhették, hogy a kiválasztott probléma az övéké, így szemtől- szembe neki szóltak az optimista gondolatok.
A foglalkozás végén közösen megnéztük és megbeszéltük ‘Az akaraterő diadala’ című rövidfilmet. A gyerekekben ‘A soha ne add fel!’ érzést és a pozitív szemléletet szerettem volna erősíteni a film mondanivalójával.
Befejezésképpen- megbeszéltük az óra legemlékezetesebb történéseit.
Az angol nyelvű pozitív megerősítésekből egy csoportképet is készítettünk!
A foglalkozás jó hangulatban telt el! Nagyon kreatív, bátorító, optimista gondolatok születtek a feladatmegoldások során!