Opti Miska és Pesszi Miska

rozsaszin-napszemuveg.jpg

A foglalkozás elején felidéztük, hogyan fokozza boldogságunkat a hála. Ezt követően idézeteket olvastam fel a könyvből, amelyek az optimizmus témájához kapcsolódnak. Amikor a félig üres, félig teli pohár gondolatához értünk, az asztalra tettem két poharat. Az egyiken boldog, a másikon szomorú emoji volt. A gyerekek, kaptak egy-egy cédulát, el kellett dönteniük, hogy az azon lévő mondat, gondolat egy derűlátó vagy borúlátó ember gondolata lehet-e, ezután bele kellett helyezniük a „félig üres” vagy a „félig teli” pohárba. A negatív mondatokat aztán átformáltuk, és végül minden cédula az optimista pohárba került, ami így egészen teli lett. Ezután a tanulók elmondhatták, saját magukat inkább derűlátónak vagy inkább borúlátónak gondolják-e . Ezt követően csoportmunkában kiegészítették a gyerekek Opti Miska és Pesszi Miska történetét. A foglalkozást közös meditációval zártuk.

Képek