Opti Miska és Pesszi Miska

- Csoport neve: Kaffka-konyvtar
- Miskolci Könyves Kálmán Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola Kaffka Margit Általános és Alapfokú Művészeti Tagiskolája
- Kategória: Felsősök
- Téma: Az optimizmus gyakorlása
- (108 megtekintés)
A foglalkozás elején felidéztük, hogyan fokozza boldogságunkat a hála. Ezt követően idézeteket olvastam fel a könyvből, amelyek az optimizmus témájához kapcsolódnak. Amikor a félig üres, félig teli pohár gondolatához értünk, az asztalra tettem két poharat. Az egyiken boldog, a másikon szomorú emoji volt. A gyerekek, kaptak egy-egy cédulát, el kellett dönteniük, hogy az azon lévő mondat, gondolat egy derűlátó vagy borúlátó ember gondolata lehet-e, ezután bele kellett helyezniük a „félig üres” vagy a „félig teli” pohárba. A negatív mondatokat aztán átformáltuk, és végül minden cédula az optimista pohárba került, ami így egészen teli lett. Ezután a tanulók elmondhatták, saját magukat inkább derűlátónak vagy inkább borúlátónak gondolják-e . Ezt követően csoportmunkában kiegészítették a gyerekek Opti Miska és Pesszi Miska történetét. A foglalkozást közös meditációval zártuk.