Október, optimizmus

Október, optimizmus

Az optimista-pesszimista fogalmakat a jól ismert félig teli/ félig üres pohár példájával szemléltettem. Egy poharat félig teletöltöttem gyümölcslével, és letettem az egyik diák elé, Előadtam, hogy hogyan fogadná a gyümölcslevet az optimista ember és hogyan egy pesszimista. Úgy tűnt, a tanulók egyből értették a két nézőpont közötti különbséget, és nagyon élvezték az előadást, könnyen kapcsolódtak a témához. A következőkben kértem, hogy hozzanak példát a saját életükből, amikor pesszimisták voltak, és fogalmazzák át ezt optimista szemléletet használva. Úgy éreztem, hasznos volt a foglalkozás, és a jövőben éles helyzetben is fogok tudni visszautalni a megbeszéltekre.
Testnevelés óra keretében jógás kincskeresésre indultunk. A kincset meglelni az állatok segítettek, akiket eljógáztunk. A kaland végén a kincset őrző sárkány elárulta, hogy ha eljutottunk idáig, már a kincs birtokában vagyunk, ezt ne a külvilágban keressük, hiszen ez bennünk van: a kincs nem más, mint a kitartásunk. Következő órán megbeszéltük, hogy kinek mi okozott nehézséget (pl. egyensúlyfejlesztő gyakorlatok), és hogy hogy néz ki a pesszimista és az optimista hozzáállás kihívást jelentő helyzetekben.
Készítettünk optimista szemüveget, hallgattunk zenét, énekeltünk, játszottunk. Továbbá elolvastuk, és megbeszéltük A mesebeli kis szűcs történetét.

Képek